شناسهٔ خبر: 22919791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یمن: ائتلاف متجاوز پس از تصمیم ترامپ، مقابل امتحان سختی قرار دارد

خبرگزاری شبستان: معاون سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد که اکنون و پس از اقدام "ترامپ" در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ائتلاف متجاوز سعودی مقابل امتحانی بسیار دشوار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "المسیره"؛ "عزیز راشد" معاون سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد که اکنون و به دنبال اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ائتلاف متجاوز سعودی مقابل امتحانی بسیار دشوار در پیش روی ملت های جهان قرار دارد.

"عزیز راشد" افزود: "اکنون حق مقابل ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در دفاع از مقدسات و امنیت ملی عربی آشکار شده است. این ائتلاف امروز در تنگنا و دو راهی مهمی قرار گرفته است؛ یا آن باید پاسخ ترامب را بدهد یا اینکه ملت های عربی و اسلامی پاسخ خواهند گفت. اگر این ائتلاف اقدامی نکند، در این صورت ائتلاف مرده ای خواهد بود که جز علیه جنبش های مقاومت به امر سعودی-آمریکایی حرکت نمی کند."

معاون سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد که به ویژه "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان باید با پرچم های نظامی برای دفاع از مقدسات اسلامی در فلسطین اشغالی به حرکت در آید، همانطور که ادعا داشت در یمن به خاطردفاع از مقدسات اسلامی حرمین شریفین می جنگد.

وی همچنین گفت: "انگلیس دیروز سرزمینی عربی را به یهود داد و امروز آمریکا "قدس" را به عنوان پایتخت دشمن اسرائیلی به رسمیت شناخته است. دلیل این شکست و نکبت، کنگره ریاض است که به ترامپ فدیه تاریخ را داده و به رژیم صهیونیستی اجازه داده است تا مقدسات را برای خود از طریق فتواهای "آل الشیخ" -کاهن سعودی- که مقاومت در مقابل صهیونیست ها را حرام کرده و به آنها حق حاکمیت بر قدس داده است، مباح کند."

وی توضیح داد: "ائتلاف متجاوز عربی، در مقابل یمن شیر است و در مقابل دشمن صهیونیستی همچون موش است؛ همچنین مزدوران و شبه نظامیان در مقابل مردم خود در یمن مانند پلنگ هستند و مقابل متجاوزان همچون خرگوش."

 

 

نظر شما