شناسهٔ خبر: 22919586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه نگار ارشد هندی: انتقال سفارت آمریکا به قدس سبب گسترش تروریسم در جهان می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آصف در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 100 سال پیش بیانیه بالفور برای اعلام تشکیل رژیم صهیونیستی منتشر شد. اقدام ترامپ در امضای فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس تصمیمی در راستای تحقق بیانیه بالفور است.
وی تاکید کرد: این اقدام آمریکا به تلاش هایی که در سی سال گذشته برای برقراری صلح در فلسطین انجام شده است صدمه می زند.
آصف در خصوص واکنش های اعتراض آمیز مردم در سرتاسر جهان به این اقدام آمریکا گفت: مردم از رفتار دوگانه آمریکا ناراضی هستند. این تصمیم با مواضع پیشین آمریکا متفاوت است. تاکنون مساله تشکیل دو کشور مطرح شده بود اما به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تنها به این رژیم اشغالگر کمک می کند و سبب گسترش تروریسم و خشونت در منطقه و جهان می شود.
این روزنامه نگار هندی با اشاره به اینکه فلسطین یک مساله جهانی است ، گفت: تصمیم آمریکا به انتقال سفارت خود به قدس تنها به مسلمانان محدود نمی شود بلکه نتایج منفی گسترده تری در تمام جهان دارد زیرا فلسطین یک مساله مذهبی یا منطقه ای نیست بلکه یک مساله جهانی است.
وی تاکید کرد: این اقدام به احساسات مردم فلسطین و همچنین مردم جهان صدمه زده است. مردم در جهان و همچنین در هند به این اقدام آمریکا اعتراض خواهند کرد.
ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
بعد از اطلاعیه روز چهارشنبه آمریکا مبنی بر جابجایی سفارت واشنگتن در تل آویو به بیت المقدس، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با تمرکز بر متحدان خود در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا تلاش کرد این کشورها را به تبعیت از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا وا دارد.
پس از اعلام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شمار زیادی از مقام ها و مسئولان کشورهای اروپایی، آسیایی ، عربی و اسلامی و همچنین سازمان ها و نهادهای بین المللی با واکنش به این تصمیم آن را محکوم و این اقدام را مانع تحقق صلح در منطقه خواندند.
آساق**267**وحیده دینداری**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما