شناسهٔ خبر: 22919561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اردوغان: سپردن قدس به اسرائیل مانند سپردن یک بره به گرگ وحشی است

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اشغالگری رژیم صهیونیستی، سپردن قدس به این رژیم را به مثابه سپردن یک بره به گرگی وحشی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "آناتولی"؛ "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در یک نشست در "آنکارا" گفت: "اسرائیل دولت اشغال و اشغالگری است؛ پلیس آن جوانان و کودکان را هدف قرار می دهد و جنگنده‌­هایش نوار غزه را بمباران می کنند."

"رجب طیب اردوغان" افزود: "نمی توان سرنوشت "قدس" را به دست طرفی اشغالگر داد که بدون پایبندی به هیچ قانون و اخلاقی سرزمین های فلسطینی را غصب می کند. این کار(سپردن قدس به رژیم صهیونیستی) به مثابه سپردن یک بره به گرگی وحشی است."

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: "قدس نور چشم و قبله اول ما(مسلمانان) است؛ همه باید بدانند که قدس خط قرمز ماست."

"اردوغان" با اشاره به تصمیم "ترامپ" مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: "این تصمیم آمریکا برخلاف قوانین بین المللی، وجدان، عدالت و واقعیت منطقه است. ضربه بزرگتری که این تصمیم وارد کرد، ضربه ای بود که به شورای امنیت وارد شد. آمریکا با اینکار قطعنامه 478 شورای امنیت را زیر پاگذاشت."

این قطعنامه قانون اساسی رژیم صهیونیستی در مورد پیوستن "قدس" به این رژیم را به رسمیت نمی شناسد.

وی ادامه داد: "ترامپ می خواهد خواسته خود را تحمیل کند، ولی بداند که اداره دنیا به این سادگی نیست. صرف اینکه تو قوی باشی، نمی تواند جوازی برای تحمیل خواسته هایت باشد. ماموریت قدرت های جهان ایجاد صلح است نه ایجاد درگیری."

گفتنی است "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنون پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و دستور انتقال سفارت این کشور از "تل آویو" به "قدس" را صادر کرد.

این تصمیم ترامپ واکنش کشورهای مختلف جهان، به ویژه کشورهای اسلامی و عربی را به دنبال داشت و همگی آن را محکوم و رد کردند.

 

 

نظر شما