شناسهٔ خبر: 22918378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر ستاد تنظیم بازار در گفتگو با تسنیم:

مردم هم باید هزینه حمایت از تولید داخل را بدهند نه فقط دولت

R1342/P1361/S7,77,78/CT1

دبیر ستاد تنظیم بازار در واکنش به افزایش تعرفه گمرکی برخی کالاهای وارداتی گفت: مردم نیز برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید بخشی از هزینه‌ها را بپذیرند و این انتظار را نداشته باشند که فقط دولت از تولیدکنندگان حمایت کند.

صاحب‌خبر -

محسن بهرامی ارض‌اقدس در گفتگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم درباره افزایش یک‌پله‌ای تعرفه‌های گمرکی (5درصدی) و تأثیر احتمالی آن در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم اظهار کرد: به هر حال هر تصمیمی که گرفته می‌شود هزینه و فایده‌ای به‌همراه دارد.

وی افزود: به‌طور مثال وقتی برای واردات برنج یا چای عوارض وضع کنیم و این عوارض را صرف حمایت از تولیدکنندگان همان کالا در کشورمان بکنیم، این حمایت‌ها در مرحله بعد می‌تواند منجر به کاهش قیمت تولید داخلی و رقابتی شدن آن شود و نفع آن به مصرف‌کنندگان نیز می‌رسد.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: مردم ما نیز برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید بخشی از هزینه‌ها را بپذیرند و این انتظار را نداشته باشند که فقط دولت از تولیدکنندگان حمایت کند.

 وی تصریح کرد: باید توجه داشت حمایتی نیز که دولت از تولیدکنندگان داخلی می‌کند از محل منابع مردمی است زیرا دولت از خود که چیزی ندارد؛ بنابراین مردم نیز باید دولت را در این مسیر همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: تغییر در حقوق گمرکی و سود بازرگانی 368 ردیف تعرفه + سند

انتهای پیام/*

نظر شما