شناسهٔ خبر: 22918149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین:

به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادعایی بیش نیست

تهران- ایرنا- کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با صدور بیانیه ای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی توسط آمریکا و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر گویای عجز آنها است، را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، در بخشی از بیانیه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین آمده است: بی تردید با محکوم کردن به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی توسط آمریکا و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر گویای عجز آنها است، بعلاوه آنکه نقض آشکار قطعنامه سازمان های بین المللی نیز تلقی می شود.
این بیانیه می افزاید: آنچه مسلم است این ادعای آمریکایی ها که خرسندی صهیونیسم جهانی و اذناب منطقه ای آنان را به دنبال داشته، اعلام شکستی دردآور به دلیل پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق و یمن است به همین سبب مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در صدد توطئه جدید به قصد انتقام از ضربه مهلکی هستند که در منطقه متحمل شده اند، می باشد.
در بیانیه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین همچنین آمده است: بار دیگر با صدای رسا و بانگی موعظه گر محکوم کردن این اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ و همفکران جنگ طلب آن، اعلام می دارد این تصمیم؛ اهانت به احساسات مسلمانان و بسیاری از مسیحیان آزاده و انقلابی است که زمینه تسلط کامل اسرائیل بر قدس شریف را فراهم آورده و بر سرعت شهرک سازی گسترده و بدون محدودیت رژیم اشغالگر در بیت المقدس خواهد افزود.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
سیام*3061**3404**تنظیم: میترا بلندقامتی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما