شناسهٔ خبر: 22917858 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

باقری: وزنه‌برداران ایرانی کیفیت پایین مسابقات جهانی را جبران کردند/ این رکوردها تضمینی برای کسب مدال در سال‌های آینده نیست

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: حضور ایران باعث بالا رفتن سطح مسابقات جهانی شد و کیفیت پایین مسابقات را جبران کرد.

صاحب‌خبر -

کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی با وجود غیبت ۱۰ کشور گفت: قهرمانی در هر شرایطی لذت‌بخش است هرچند که ۱۰ کشور جهان حضور نداشته باشند. مسابقات جهانی در ۲۰ سال اخیر برای اولین‌بار با این شکل و شمایل و در چنین سطحی از کیفیت برگزار شد.

وی ادامه داد: البته ایران به پشتوانه گذشته‌های پاک خودش در المپیک‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد. هرچند که به غیر از سهراب مرادی رکوردهایی که سایر وزنه‌برداران زدند به هیچ عنوان تضمینی برای کسب مدال در آینده نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: در دسته ۶۹ کیلوگرم وزن‌بردار کره‌ای با ۳۲۶ کیلوگرم قهرمان شد در حالی که در سال ۲۰۱۵ این وزنه حتی شانس مدال هم نبود در سایر اوزان نیز به غیر از یکی دو وزن شرایط به همین صورت بود. سطح مسابقات جهانی امسال نسبت به ۲۰ سال اخیر به طرز بی‌سابقه‌ای پایین بود. هرچند حضور وزنه‌برداران ایرانی باعث بالا رفتن سطح مسابقات و جبران کیفیت پایین این رقابت‌ها شده بود.

باقری با بیان اینکه حضور تعدادی از جوانان در ترکیب تیم ملی از نکات مثبت این رقابت‌ها بود، گفت: نفراتی مانند میری و سلیمانی جوان هستند و در کنار وزنه‌بردارانی مانند هاشمی و موسوی می‌توانند آینده وزنه‌برداری ما را  تأمین کنید هرچند که این قهرمانی توقعی برای مردم ایجاد کرد که سال آینده هم قهرمان جهان می‌شویم اما با این رکوردها نباید خیلی انتظار داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود به جای میری یا سلیمانی مجید عسگری باتجربه که رکوردهای خوبی را هم داشت و اگر آنها را تکرار می‌کرد به راحتی روی سکو می‌رفت اعزام می‌کردیم، افزود: من هم مانند شما موافق این موضوع هستم اما تصمیم‌گیرنده در این خصوص سرمربی تیم ملی است. شاید از دور ما شرایط را به گونه دیگری ببینیم اما سرمربی اوضاع را از داخل اردو با شرایط دیگری ارزیابی کند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری درباره اختلاف‌نظرها در خصوص خطا گرفتن حرکت دو ضرب بهداد سلیمی بیان داشت: اگر داوران این حرکت را هم قبول می‌کردند باز هم مدال طلا برای وزنه‌بردار گرجستانی بود البته من هم با برخی کارشناسان داوری صحبت کردم که معتقد بودند خطا بوده هرچند به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات المپیک روی بهداد حساس شده‌اند. نفراتی که برای قضاوت فوق سنگین انتخاب شده بودند از کشورهای صاحب سبک در وزنه‌برداری نبودند و همین موضوع کار را دشوار کرده بود.

باقری در واکنش به صحبت‌های بهداد سلیمی مبنی براینکه اختلاف نظر مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری  محمد جلود عضو فدراسیون جهانی باعث قربانی شدن او شده و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی باید پول خرج کرد، گفت: همه چیز صرفاً پول نیست با توجه به اخلاقی که مرادی دارد هیچکس نمی‌تواند با او کار کند چه در داخل و چه در خارج. هرچند با توجه به اتفاقاتی که در ماههای اخیر روی داد این موضوع بی‌تأثیر نبوده است و با بهداد موافق هستم اما نمی‌توان به تمام مسائل با دید توطئه نگریست.

وی درباره عملکرد کیانوش رستمی و اینکه به نظر می‌رسد نبود یک مربی کاربلد در کنار کیانوش او را از رسیدن به سکوی جهانی محروم کرده است، عنوان کرد: کیانوش می‌توانست باهوش‌تر عمل کند اما انتخاب درستی نداشت و در دو ضرب نتوانست فاصله‌ای را که در یک ضرب ایجاد کرده است را حفظ کند. کیانوش با این روش قهرمان المپیک شده بود و میادین بزرگی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته بود اما این تصمیمی بود که فدراسیون گرفت و به نظرم مقصر اصلی عملکرد رستمی فدراسیون است که باید پاسخگو باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که رستمی عنوان کرده است دوست نداشته یک قهرمانی معمولی به دست آورد، گفت: این نگاه کیانوش است اما قهرمانی، قهرمانی است و قشنگ است.

انتهای پیام/ک

نظر شما