شناسهٔ خبر: 22916133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

تمام ظرفیت و امکانات استان برای حل مشکلات زلزله زدگان به کار گرفته شده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: تمام امکانات و ظرفیت استان با توجه به اهمیت رسیدگی به زلزله زدگان، معطوف به مناطق آسیب دیده استان شده و مجموعه استانداری تمام وقت در پی حل مشکلات آنها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شاه حسینی عصر روز شنبه در جلسه شورای اداری ثلاث باباجانی که با حضور حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با بیان اینکه حادثه زلزله در کنار تلخکامی که داشت ولی حضور پررنگ انسجام مردم ایران اسلامی در کمک به مردم زلزله زده شیرینی های خاصی را رقم زد.
شاه حسینی در پایان از برخی از جفاها که در حق دولت برای کم رنگ کردن اقدام های مسئولان صورت می گیرد، انتقاد کرد و گفت: استاندار شبانه روز به طور تمام وقت پیگیر مشکلات مردم آسیب دیده هستند ولی برخی نمی خواهند ببینند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه این دومین بار است همه اموال خودشان را از دست می دهند و واقعا نیازمند کمک همه جانبه به ویژه کمک های معیشتی با توجه به آمار بالای بیکاری منطقه برای گذراندن زندگیشان هستند.
شهاب نادری، بزرگترین مشکل زلزله زدگان را سرما دانست و گفت: خانواده ها نیاز فوری به کانکس برای اسکان موقت دارند.
فرماندار ثلاث باباجانی نیز گفت: از 12 هزار و 900 واحد مسکونی این شهرستان 10 هزار و 902 تخریب و یا خسارت جدی دیده که لازم است پنج هزار واحد به کلی تخریب و از نو ساخته شود و پنج هزار و 900 نیز تعمیر شوند.
علی اکبر اکبری، همچنین از جان باختن 22 نفر در زلزله 21 آبان ماه در ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: تعداد زخمی های این شهرستان بالاست.
وی از آتش سوزی 6 چادر و مصدومیت منجر به فوت یک نفر بر اثر گازگرفتگی خبر داد و گفت: بیش از 400 کانکس در شهرستان ثلاث باباجانی توسط سپاه و خیران توزیع شده ولی این تعداد اصلا کفاف خیل عظیم مردم زلزله زده این شهرستان را نمی کند.
اکبری گفت: در این حادثه بیش از 15 هزار دام سبک و سنگین و 10 هزار مرغ محلی در ثلاث باباجانی تلف شده و مردم این شهرستان بشدت نیازمند کمک هستند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما