شناسهٔ خبر: 22915237 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

باید بحث میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا را با خونسردی دنبال کنیم

آجورلو: کمیته مسابقات رای به بازی‌های رفت و برگشت داده است/ 4 نماینده ما باید در خانه خودشان بازی کنند

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی می‌گوید باید بحث میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در آسیا را با خونسردی دنبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، مصطفی آجورلو بعد از پایان نشست مدیران چهار باشگاه حاضر ایران در لیگ قهرمانان آسیا با مسئولان فدراسیون فوتبال برای بحث میزبانی از تیم‌های عربستانی، گفت: باید با خونسردی و اعتماد به نفس و از طریق مجاری قانونی این بحث را دنبال کنیم. باید تلاش کنیم که پیش داوری نداشته باشیم و مواضعی نگیریم که نتواند در آینده به ما کمک کند. چیزی که برای ما معتبر است این است که کمیته مسابقات از 16 رای، 13 رای خود را به بازی‌های رفت و برگشت داده است و این یک افتخار بزرگ برای ایران است تا در کشور خودمان میزبان باشیم. 

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره اینکه اگر AFC بخواهد بازی‌ها در کشور ثالث انجام شود باید ثابت کند ایران ناامن است،‌ گفت: به لطف خدا و با حضور مردم سربلند ایران از امن‌ترین کشورهای دنیا است. شاید در اطراف ما ناامنی وجود داشته باشد اما ایران امن است و خیلی‌ها به اینجا آمدند بازی کردند و خاطرات خوبی هم دارند. ایران کشور امنی است و مردم پرشوری دارند. 

آجورلو در پاسخ به این سوال که اگر بازی‌ها در کشور ثالث انجام شود تراکتورسازی از این بازی‌ها کنار خواهد کشید، اظهار داشت: از رسانه‌ها می‌خواهم به این شرایط کمک کند،‌ حوادث فوتبالی باید با ادبیات فوتبال و گفتمان فوتبالی انجام شود. از 16 رای کمیته مسابقات 13 رای به بازی‌های رفت و برگشت داده شده و ما مطمئن هستیم که نظر کمیته مسابقات را محترم می‌شمارند. کجای دنیا این اتفاق افتاده که ما دومی باشیم؟ پرخطرترین اتفاق این بود که ترکیه هواپیمای روسیه را زد و چند روز بعد روسیه باید در این کشور بازی می‌کرد که آنها گفتند به ترکیه نمی‌روند اما فیفا تهدید کرد در صورت این اتفاق سه امتیاز از آنها کسر می‌کند اما همین مساله باعث شد روسیه به ترکیه برود و فیفا اتفاقات تلخ را به صورت ورزشی رد کرد. به هر حال سیاست از ورزش جدا است پس چرا باید وارد آن شویم تا کار سخت شود؟ چیزی که مشخص است این است که 4 نماینده ما باید در خانه خودشان بازی کنند و حریف هم در خاک خودش از ما میزبانی کند. اقتصاد فوتبال این را می‌گوید. منطق فوتبال هم این را می‌گوید. 
 

نظر شما