شناسهٔ خبر: 22914555 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

چگونه یک سالن آرایش راه‌اندازی کنیم؟

۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

شما می‌توانید برخی خدمات هم چون شستن سر و خشک کردن آن را به صورت رایگان انجام دهید، تا مشتریان با توجه به چنین خدماتی که شما ارائه می‌دهید، جذب سالن آرایش شما شوند. در پاره‌ای از مواقع می‌توانید برخی از شامپوهای تبلیغاتی را به عنوان هدیه در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

صاحب‌خبر -

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: اگر شما حرفه آرایشگری را در محیط داخلی خانه اجرا کنید، می‌توانید رئیس خود باشید و ساعات کاری را به هر شیوه‌ای که به صلاح خود می‌دانید، مدیریت کنید. شما با راه‌اندازی یک سالن آرایش در خانه می‌توانید فضای صمیمی‌تر و زیباتری برای خود و مشتریان، ایجاد کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا زیر بار هزینه‌های اجاره بهاء و یا خرید یک سالن زیبایی نروید. بلکه با این روش مقدار هزینه‌ها را برای راه اندازه یک سالن زیبایی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهید. برای شروع کسب و کار خانگی خود، ابتدا باید مطمئن باشید و سپس برای شروع کار اقدامات بعدی را اجرا کنید.

 

چگونه یک کسب و کار خانگی پر سود را شروع کنیم

 

وقتی می‌خواهید اتاقی و یا مکانی از محیط خانه را برای راه اندازی سالن آرایش در نظر بگیرید، باید مواردی را رعایت کنید. سعی کنید درباره خدماتی که قرار است، برای مشتریان ارائه دهید، کاملا برنامه ریزی داشته باشید. توجه داشته باشید، یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب سالن آرایش، در دسترس بودن آن است. شما قرار است برای مدت طولانی در چنین محیطی کار کنید، پس باید به فکر سود آوری آن نیز باشید. در ادامه این مطلب شما را با نکاتی کلیدی آشنا می‌کنیم که با پیروی از آن می‌توانید یک سالن آرایشی پر سود، در محیط داخلی خانه خود به وجود آورید.

 

کسب اجازه از صاحبخانه خود در صورتی که مستاجر هستید

اگر مستاجر هستید و یا خانه‌ شما به طور کامل در اختیارتان نیست، باید از صاحب‌خانه و یا جایی که سند خانه‌تان در گرو آن است، برای راه اندازی سالن آرایش کسب اجازه کنید. چرا که اگر این گونه هماهنگی‌ها را با صاحب خانه انجام ندهید، در صورت نارضایتی صاحب‌خانه، شما مجبور می‌شوید، تمام کارهایی را که برای راه اندازی سالن آرایش انجام داده‌اید را جمع کنید و در صورت پیگیری حقوقی صاحب‌خانه مجبور به پرداخت جریمه نقدی و حتی محکوم به سوءاستفاده از ساختمانش می‌شوید. با این تفاسیر این موضوع را جدی بگیرید.

 

 ۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

اگر صاحب‌خانه نیستید لازم نیست نگران باشید

برای شروع باید درباره کسب کار و موارد قانونی آن پرس و جو کنید، که آیا قانون به شما چنین اجازه‌ای می‌دهد که در خانه خود سالن آرایش راه اندازی کنید. اگر برای شروع کار نیاز به شریک کاری دارید، حتما درباره موارد قانونی آن مطالعه و مشاوره کافی از اهل فن داشته باشید. شما برای شروع باید اقدام به درخواست مجوز برای کسب کار در منزل کنید. پس از این مرحله می‌توانید ساختار حقوقی خود با شریک مورد نظر لحاظ کنید. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد تعیین ساختار حقوقی کسب و کار داشته باشید، بهتر است با صنف مربوط به آرایشگران حتما مشورت داشته باشید و در مورد انجام کاری که درپیش گرفته‌اید، مشورت داشته باشید.

به دنبال مجوز کسب و کار از طریق شورای کسب و کار محلی باشید

برای راه اندازی هر گونه کسب کار چه در خانه و یا بیرون از آن، نیاز به مجوز از نهادهای مربوطه دولتی است. پس برای شروع به دنبال مجوز کسب کار جدید خود باشید. در برخی از کشورها مسئول صادر کردن مجوز شهرداری‌ها و یا شوراهای شهر هستند. صادر کردن مجوز برای کسب و کار در کشورهای مختلف جهان متفاوت است اما شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به اینترنت و یا شوراهای کسب و کار محلی مراجعه کنید تا بتوانید اقدامات لازم را برای پیمودن مراحل اخذ مجوز طی کنید.

 

 ۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

به دنبال بیمه کردن کسب و کار خانگی خود باشید

شاید بیمه خانه شما، از تجارت و کسب کارتان در منزل پشتیبانی نکند. بنابراین شما باید به دنبال بیمه مخصوص کسب و کار باشید که در صورت بروز مشکل و یا ضرر مالی بیمه بتواند خسارات وارده به شما را جبران کند. بیمه کسب کار و به طور معمول از شما و کسب و کارتان و حتی مشتریان‌تان حمایت می‌کند. همانطور که می‌دانید بیمه کردن کسب وکار و یا شخص، ضامن موفقیت در آن حرفه نیست اما می‌تواند تسکینی باشد برای اشخاصی که از نظر مالی و یا جسمی دچار مشکل می‌شوند.

 

با یک حسابدار در مورد پرداخت مالیات برای کسب و کار خود، مشورت کنید

اگر می‌خواهید به کسب کار خود مشروعیت بدهید، باید مالیات آن را نیز پرداخت کنید. سعی کنید در این مورد و حتی در مورد چگونگی کاهش مالیات با یک شخص حسابدار و یا شخصی که در انجام امور مالیاتی تجربه کافی دارد، مشورت بگیرید. یک شخص حسابدار با توجه به نوع کار و خدماتی که قرار است، توسط شما و دیگر همکارانتان به مردم ارائه شود، نرخ حدودی مالیات را برای ما به دست می‌آورد. یادتان نرود، نوع کسب و کار می‌تواند بر میزان مالیاتی که قرار است، پرداخت کنید، تاثیر مستقیم می‌گذارد. صحبت کردن با شخصی که در این زمینه اطلاعات کافی دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا مروری بر هزینه‌های مالی خود داشته باشید.

 

 ۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

به دنبال مجوز استفاده از لوازم بهداشتی باشید

شاید لازم باشد برای استفاده از لوازم بهداشتی، نیاز به مجوز داشته باشید. چرا که در برخی از کشورها استفاده از لوازم بهداشتی برای ارائه به مشتریان نیاز به مجوز خاص است. داشتن مجوز در این زمینه به شما این امکان را می‌دهد تا از لوازم بهداشتی در سالن آرایش خود به راحتی بهره ببرید. در ضمن با این روش شما می‌توانید مواد بهداشتی سالمت‌ر و مورد تایید شده را در اختیار مشتریان خود قرار داده و یا درون سالن خود استفاده کنید. یادتان نرود برای گرفتن برخی از مجوزها شما مجبور هستید، برخی از دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذرانید تا ضمن تایید، صلاحیت داشتن مجوز را داشته باشید. معمولا موسسات زیبایی در این باره اطلاعات جامع و کاملتری دارند.

 

به دنبال ارئه انواع خدمات متنوع به مشتریان باشید

معمولا هر شخصی در حرفه کاری خود از یک سبک خاصی پیروی می‌کند. شما می‌توانید با بالا بردن مهارت خود در آریشگری انواع سبک‌های مختلف را بر روی افراد مختلف که ایده‌های متفاوتی دارند، پیاده کنید. یادتان نرود که تخصص‌تان را در مورد رنگ کردن موها و یا ترمییم موهای آسیب دیده بالا ببرید. اگر مشتریان از ارائه خدماتی که در اختیارشان قرار می‌دهید، راضی باشند، بی شک اشخاص دیگری همچون خانواده و یا دوستان خود را ترغیب می‌کنند تا برای انجام این چنین کارها نزد شما بیایند. بهتر است در مورد انواع سبک مو و یا بکارگیری شامپوها و رنگ‌های مختلف مطالعه کافی داشته باشید. هر چقدر دانش و کارایی شما در چنین زمینه‌هایی بالا باشد، به همان نسبت مشتریان بیشتری خواهید داشت. شاید لازم نباشد که شما در تمامی موارد آرایش کردن تخصص داشته باشید. ضمن تقویت یک یا دو مورد از مورارد ضروری در سالن‌های آرایش، سعی کنید اطالاعات عمومی خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببرید تا در مواقعی که مشتری از شما سوال پرسید، حرفی برای گفتن داشته باشید. معمولا هر آرایشگری شاگردانی برای بستر سازی کارهای آرایشی همچون رنگ کردن مو دارد، پس لزومی ندارد که شما تمام کارهای مربوط به آرایشگری را خودتان انجام دهید. همانطور که می‌دانید، افراد مختلف در یک جامعه دارای موهایی با ساختارهای متفاوت و گاها پیچیده‌ای هستند، از این رو سعی کنید، تمامی این موارد را در نظر داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

ارائه دادن برخی خدمات به صورت رایگان

شما می‌توانید برخی خدمات هم چون شستن سر و خشک کردن آن را به صورت رایگان انجام دهید، تا مشتریان با توجه به چنین خدماتی که شما ارائه می‌دهید، جذب سالن آرایش شما شوند. در پاره‌ای از مواقع می‌توانید برخی از شامپوهای تبلیغاتی را به عنوان هدیه در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

توسعه دادن کسب و کار

اگر می‌خواهید کسب و کارتان رونق بیشتری داشته باشد؛ سعی کنید مکان کوچکی از سالن آرایش خود را برای رنگ مو و مشاوره‌هایی درباره چگونگی کاهش ریزش مو قرار دهید. البته برای انجام این کار لازم است که لوازم رنگ زنی در اختیار داشته باشید و همچنین اطلاعات کافی و جامعی درباره ریزش مو و یا شیوه کم کردن ریزش مو با استفاده از انواع شامپوها در اختیار داشته باشید. اگر احساس می‌کنید که موی یکی از مشتریان شما بیش از حد ریزش دارد، به وی مشاوره بدهید و در صورت لزوم خدماتی که می ‌وانید در اختیارش قرار دهید را عنوان کنید. یاداتان نرود برای انجام چنین کارهایی علاوه بر مهارت و دانش بالا نیاز به یک همکار و یا شاگرد دارید تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان لازم مشتریان خود را راهی کنید. البته شما با قرار دادن برخی خدمات رایگان برای مشتریان خاص خود، می‌توانید سعی کنید همواره آن ها را راضی نگه دارید. جلب رضایت مشتری باعث رونق بازار شما می‌شود.

 

 ۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

راه اندازی سالن آریش

معمولا برای راه اندازی یک سالن آرایش اولین کاری که قبل از ثبت آن می‌توانید بکنید، انتخاب کردن یک نام مناسب برای سالن آرایش شما است. نکته مهم این است که شما نمی‌توانید برای سالن آرایش خود یک اسم نامفهوم و یا پیچیده انتخاب کنید، حتی استفاده از اسم‌های خشن نیز اصلا ایده مناسبی نیست، با توجه به سالنی که می‌خواهید راه بیاندازید، سعی کنید به دنبال یک اسم کوتاه و ترجیحا زیبا باشید تا افرادی که تابلوی تبلیغاتی شما را مشاهده می‌کنند، جذب نامش شوند. انتخاب اسم یک امر کاملا شخصی است، اما سعی کنید اصولی که در بالا ذکر شد را لحاظ کنید. اسم‌های جذاب و کوتاه طرفداران بسیار زیادی دارد.

ایجاد بودجه برای مواد و تجهیزات سالن آرایش

سعی کنید، بودجه روزانه و یا ماهانه را برای خرید تجهیزات لازم سالن آرایش محاسبه کنید تا در صورت لزوم در مصرف و بکارگیری آن تجدید نظر داشته باشید. اگر شما نتوانید میزان هزینه‌هایی که هر روز انجام می‌دهید را به خوبی به دست آورید، به هیچ عنوان نمی‌توانید سود ماهانه خود را حساب کنید. سعی کنید تمام مواد و تجهیزاتی را که خریداری می‌کنید و همچنین میزان مصرف هر کدام از آن‌ها را درون دفترچه و یا لپ تاپ خود یادداشت کنید تا با یک جمع و تفریق ساده در آخر هر ماه بتوانید به کم و یا زیاد بودن خرید خود نیز دسترسی داشته باشید. یادتان نرود برخی مواد آرایشی و بهداشتی در حجم‌های بزرگ در اختیار آرایشگرها قرار می‌گیرد. خریدهایی که به صورت عمده باشد، می‌تواند سوددهی بیشتری داشته باشد اما باید تاریخ مصرف این گونه مواد و میزان مصرف آن‌ها در طول یک ماه را نیز در نظر داشته باشید تا بیش از اندازه نیاز خرید نکنید. چرا که با فاسد شدن مواد در حجم زیاد تنها کسی که ضرر خواهد کرد، شما هستید. این مورد بسیار مهم را نیز در هزینه‌های خود لحاظ کنید. هر چقدر محیط داخلی سالن آرایش زیباتر و جذاب‌تر باشد می‌تواند بیشتر مشتری را ترغیب کند.

 ۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

برای سالن آرایش خود تامین مالی کنید

برای شروع کسب کار خود می‌توانید از وام بانکی استفاده کنید. البته برای راه اندازی برخی کسب و کارها وام‌هایی خوبی توسط نهادهای مربوطه ارائه می‌شود. با کمی پرس و جو می‌توانید یک پشتیبانی مالی خوبی برای خود فراهم کنید. یادتان نرود برای راه‌اندازی سالن منطقه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید را نیز در نظر بگیرید که آیا شرایط راه اندازی یک سالن جدید را دارد یا نه؟ یک گزینه دیگر برای تامین مالی برای کسانی که از قدرت مالی خوبی برخوردار نیستند، این است که به دنبال سرمایه گذار باشند. چرا که شما می‌توانید با یک قرار خود با یک سرمایه گذار مشارکت داشته باشید. به طور مثال تامین مالی از شخص دیگر و کار از شما، البته در چنین مواردی سعی کنید، قرارداد محکمی ببندید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خرید یک صندلی و سینک مناسب برای آرایشگری

سالن آرایشی که قرار است، راه اندازی کنید؛ حداقل باید یک صندلی مناسب و راحت، همراه با یک سینک برای شستشو داشته باشد. سعی کنید، برای صرفه جویی در هزینه‌ها صندلی‌ای را خریداری کنید که چند منظوره باشد. با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید صندلی سالن آرایش خود را تهیه کنید. البته پرس و جو کردن از دیگر همکاران و آرایشگرها نیز می‌تواند کمک بزرگی برای شما به حساب آید تا از تجربه آن‌ها استفاده کنید و یک صندلی مناسب را خریداری کنید. حتما از سالم بودن صندلی قبل از خرید مطمئن باشید. در ضمن سینک برای شستشوی سر شاید یک بخش جدایی ناپذیر از سالن‌های آرایش باشد. البته کسانی که آرایشگر هستند، می‌توانند نظرات جالبی در این باره ارائه دهند. البته با توجه به کاربرد سینک سعی کنید، موردی را انتخاب کنید تا کار کردن با آن راحت باشد.

 

 ۱۵ نکته کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پر سود

 

خرید آینه مناسب

بی شک یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در آرایشگاه آینه یا آینه‌ها هستند. شما می‌توانید با قرار دادن یک آینه در وسط سالن روبه‌روی صندلی آرایشگاه، نمای بسیار زیبایی به داخل سالن خود بدهید. البته استفاده از آینه‌های بیشتر در نماهای متفاوت می‌تواند جلوه بسیار زیباتری به آن ببخشد. همچنین استفاده از آینه‌های سرتا پایی نیز خالی از لطف نیست.

 

خرید محصولات مصرفی در آرایشگاه

هر چقدر وسایل و مواد مصرفی یک آریشگاه بیشتر و گسترده‌تر باشد، به همان اندازه می‌تواند روی مشتریان تاثیر گذار باشد. البته شما تا قبل از راه اندازی سالن آرایش نیاز نیست، تمام ریز اقلام مصرفی از شامپوها تا رنگ‌های مو را تهیه نمایید. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید، از خرید انبوه این گونه مواد جدا خودداری کنید. سعی کنید از شامپوها با برندهای آشنا خریداری کنید تا اعتماد مشتری نسبت به شما بالا برود. همانطور که می‌دانید قیچی و انواع ماشین‌های اصلاح جزو ملزومات کار آرایشگری است که هر آرایشگری باید به همراه خود داشته باشد.

 

منبع: wikihow

نظر شما