شناسهٔ خبر: 22913049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سیلاب تظاهرات ضد ترامپ در می‌سی‌سی‌پی

درحالیکه رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا از قهرمانان جنبش حقوق مدنی در می‌سی‌سی‌پی تقدیر کند، فعالان این جنبش می‌خواهند دست به اعتراض بزنند چون می‌گویند ترامپ به جای هارمونی نژادی، به دنبال افزایش اختلاف است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می خواهد امروز (شنبه) به منطقه جکسون در می‌سی‌سی‌پی برود و این سفر به دعوت از جانب "فیل بریانت"، فرماندار این ایالت صورت می‌گیرد.

اما جان لوئیس، نماینده جورجیا و رهبر یکی از جنبش‌های مدنی می‌گوید که در این مراسم شرکت نمی‌کند. وی که در میان سایر قانونگذاران دموکرات در مراسم تحلیف ترامپ در ژانویه حضور نداشت، گفته است که حضور ترامپ در می‌سی‌سی‌پی یک توهین است.

کاخ سفید جان لوئیس و سایر رهبران جنبش مدنی را به وارد کردن سیاست در عرصه حقوق مدنی متهم کرده است و می‌گوید که این مراسم برای متحد کردن مردم در کنار یکدیگر برگزار می‌شود.

یکی از سخنگوهای کاخ سفید گفت:‌ این فرصتی برای متحد کردم مردم و کنار یکدیگر قرار دادن آنهاست اما این اقدام رهبران در بایکوت و اعتراض مایه تاسف است.

وی ادامه داد: ترامپ همواره با نژادپرستی، خشونت، انزجار و تعصب مخالف بوده است.

سایر رهبران جنبش مدنی آمریکا نیز ترامپ را به حمایت از خصومت نژادی متهم کرده و می‌گویند وی هر دو طرف درگیر در راهپیمایی نژادپرستی در شارلوتزویل، ویرجینیا را که در تابستان رخ داد، مقصر خشونت می‌داند. / ایسنا

نظر شما