شناسهٔ خبر: 22912853 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برانکو: کسی را به‌زور نگه نمی‌دارم/ شانس آوردیم؟ شانس سمت کسی می‌رود که تلاش می‌کند

ورزش > لیگ برتر - برانکو ایوانکوویچ نامی است که این روزها بیشتر از هرکس دیگری نزد پرسپولیسی‌ها محبوبیت دارد. یک مربی جنتلمن و موفق که در کنار توانایی فنی از اخلاق نیکویی هم برخوردار است و همواره با خبرنگاران رسانه‌های گروهی ارتباط خوبی دارد.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبرورزشی نوشت: این روزها یکی از دغدغه‌های هواداران پرسپولیس تمدید قرارداد برانکو است در حالی که دغدغه مرد کروات چیز دیگری است. اگر کنجکاوید تا از دغدغه‌های سرمربی پرسپولیس سر درآورید، تا انتهای این مصاحبه دیروز ما را همراهی کنید.

آقای برانکو بالاخره فردا تمدید می‌کنید یا پس‌فردا؟!
(با خنده) شاید هم دوشنبه! حالا شما چرا این‌قدر عجله دارید؟!

ما عجله نداریم. هواداران پرسپولیس نگران هستند. البته طی روزهای اخیر بارها شنیده شد که شنبه یا یک‌شنبه قراردادتان را تمدید می‌کنید.
ان‌شاءالله!

یعنی نمی‌خواهید توضیح بیشتری بدهید؟!
ان‌شاءالله در جلسه با مدیران باشگاه توضیحات بیشتر را ارائه خواهم داد! (می‌خندد)

می‌گویند رقم قرارداد شما با پرسپولیس ۷۰۰هزار دلار است. این حرف صحت دارد؟
لطفاً از من قیمت نپرسید! قرارداد من با پرسپولیس یک مسئله شخصی است که اگر لازم باشد، بازگو می‌کنم ولی الان برای چنین سؤالی جواب ندارم.

ولی شنیدیم آنچه تمدید قراردادتان را به تأخیر انداخته، همین اختلاف مالی و بالا بردن رقم قراردادتان است؟
نه! بحث من با پرسپولیس رقم قرارداد نیست. یکسری جزئیات وجود دارد که ان‌شاءالله حل می‌شود. گفتم که عجله نکنید!

باز هم می‌گوییم ما عجله نداریم و فقط سؤال هواداران پرسپولیس را از شما پرسیدیم!
ان‌شاءالله همه چیز به خوبی جلو می‌رود.

بگذریم! مقابل سپیدرود شانس آوردید. این حرف را قبول دارید؟
شانس هم بخشی از زندگی است اما شانس سمت کسانی می‌رود که تلاش می‌کنند. بازیکنان پرسپولیس با جنگندگی، دوندگی و تلاش خود این شانس را به سمت خودشان می‌کشند. البته قبول دارم سپیدرود فوق‌العاده و فراتر از انتظار ظاهر شد.

(به شوخی) نزدیک بود قشقایی شیراز دوباره تکرار شود؟!
آن بازی یک حادثه بود. در دنیای فوتبال و به ویژه جام حذفی همواره چنین اتفاقاتی می‌افتد. شما می‌بینید که آرسنال، منچستر یا تیم‌های بزرگ اروپایی در حذفی به تیم‌های گمنام می‌بازند و حذف می‌شوند. جام حذفی، جام شگفتی‌هاست.

شما با بادران هم در جام حذفی بازی دارید. آیا با نفرات اصلی بازی می‌کنید؟
شک نکنید! با نفرات اصلی و تمام قدرت مقابل بادران بازی خواهیم کرد.

پس از حادثه قشقایی درس گرفتید؟
هر روز فوتبال یک درس است. ما پارسال باختیم و امسال می‌خواهیم تا جای ممکن جلو برویم.

یعنی دنبال قهرمانی جام حذفی در کنار لیگ برتر هستید؟
صددرصد! این خواسته هواداران پرشمار پرسپولیس است و باید هر دو هدف را دنبال کنیم. در حذفی با چند بازی می‌توان جام گرفت اما هر مسابقه واقعاً یک فینال و فوق‌العاده مشکل است.

اما همه انتظار دارند بادران را راحت شکست بدهید.
در فوتبال هرگز نمی‌توان تیمی را از قبل برنده یا بازنده دانست. بادران یکی از تیم‌های خوب لیگ دسته اول ایران و قابل احترام است.

در حال حاضر با یک بازی کمتر و ۳۳  امتیاز صدرنشین لیگ برتر و قهرمان نیم‌فصل هستید. مسابقه عقب‌افتاده با صنعت‌نفت آبادان چقدر برای شما حائز اهمیت است؟
فوق‌العاده اهمیت دارد. ما می‌توانیم با برد در این دیدار فاصله خود با تیم دوم جدول را به ۷ امتیاز برسانیم. باید با قدرت این مسابقه را ببریم و این فاصله را حفظ کنیم.

پرسپولیس در مسابقات خارج از خانه فوق‌العاده نتیجه می‌گیرد. دلیل اصلی این موضوع چیست؟
به نظر من همه چیز به شخصیت بازیکنان برمی‌گردد. بازیکنان پرسپولیس در این مقطع به این باور رسیده‌اند که هر حریفی را می‌توانند در خانه و خارج از خانه شکست بدهند. این بهترین دستاورد برای یک مربی است و امیدوارم بتوانم شاگردانم را در همین وضعیت روحی و اعتماد به نفس حفظ کنم.

آیا این باور می‌تواند به قهرمانی آسیا منجر شود؟
آسیا خیلی فرق می‌کند. به نظر من مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با لیگ داخلی خیلی متفاوت است. حریفان با همه توان و بازیکنان گران‌قیمت و امکانات فوق‌العاده پا به این رقابت‌ها می‌گذارند تا موفق شوند.

شما فصل گذشته تا یک‌قدمی فینال آسیا هم رفتید ولی افسوس که...
آه و افسوس در فوتبال حرفه‌ای معنایی ندارد. دیروز، دیروز بود و فردا هم فرداست. نگاه ما در پرسپولیس رو به جلو و فرداست. عادت ندارم افسوس یا حسرت گذشته را بخورم و همیشه هم به بازیکنانم این مسئله را یادآوری می‌کنم.

ولی یکسری مسائل از جمله محرومیت طارمی و... دست به دست هم داد تا به فینال نرسید. اوراواردز قهرمان شد که در میانه جدول لیگ ژاپن دست و پا می‌زند!
به هر حال این مسائل وجود دارد. الهلال تیم قوی‌تری بود اما مغلوب حریف ژاپنی شد. ما هم اسیر یکسری مسائل حاشیه‌ای شدیم. با این وجود باید دوباره بلند شویم و تلاش کنیم که به این هدف بزرگ برسیم.

خیلی‌ها معتقدند در لیگ قهرمانان آسیا در گروه آسانی قرار گرفتید.
در لیگ قهرمانان آسیا حریف آسان وجود ندارد. همین السد تیم دوم قطر است. ژاوی را دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی ملی‌پوش ایرانی را دارد. الوصل هم در امارات حریف آسانی نیست. نباید این‌طوری به گروه پرسپولیس نگاه کرد.

ولی نسبت به گروه سایر نمایندگان کشورمان به ویژه استقلال شما در گروه راحت‌تری قرار گرفتید.
(بالاخره تسلیم می‌شود) بله، گروه ما، گروه مرگ نیست ولی آسان هم نیست. ما منطقی و بازی به بازی مثل فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا جلو می‌رویم و ان‌شاءالله موفق می‌شویم.

خوشبختانه به حریفان عربستانی هم برخورد نکردید. نظری ندارید؟
بیشتر به خاطر هواداران پرسپولیس خوشحالم. طرفداران پرسپولیس می‌توانند سه بازی گروهی را با خیال راحت در استادیوم آزادی تماشا کنند و این خیلی خوب است. ما هم به پشتوانه ۱۰۰هزار تماشاگر پرسپولیس در استادیوم آزادی راحت‌تر مقابل حریفان بازی می‌کنیم. این خیلی خوب است.

وضعیت جسمانی بشار رسن چطور است؟
خوب است و با ما تمرین می‌کند.

مقابل بادران فیکس است؟!
تا روز بازی حذفی با بادران صبر کنید، متوجه می‌شوید!

راستی حالا که به نیم‌فصل رسیدیم، شما لیست خروج دارید؟
نه! ما از نقل و انتقالات محروم هستیم. چگونه لیست خروج داشته باشیم؟!

این مسئله را می‌دانیم ولی شنیدیم برخی بازیکنان نیمکت‌نشین از وضعیت خود ناراضی بوده و تقاضای رضایتنامه کرده‌اند!
این مسئله به گوش من که نرسیده است. ما به همه بازیکنان خود برای نیم‌فصل دوم نیاز داریم. البته اگر کسی می‌خواهد از ما جدا شود، به زور بازیکنی را نگه نمی‌‌داریم.

آیا حاضرید بازیکنان ملی‌پوش خود را یک روز و نیم در اختیار کارلوس کی‌روش قرار بدهید؟
اجازه بدهید هر وقت فدراسیون رسماً نامه زد و مکاتبه کرد، در این مورد صحبت خواهیم کرد.

بالاخره وحید امیری بیشتر می‌دود یا اینیستا و ژاوی؟!
(کاملاً‌ جدی) لطفاً سؤال بعدی!

به کرواسی سفر نمی‌کنید؟
فرصتی نداریم!

چطور؟!
پشت سر هم بازی داریم. حذفی با بادران، بازی عقب افتاده با صنعت‌نفت آبادان و بعد مرحله بعدی حذفی و ... (با خنده) با این وضعیت شاید تا عید نوروز شما به کرواسی نروم!

43503

نظر شما