شناسهٔ خبر: 22912282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قول استاندار اصفهان به دانشجویان:

پیگیر جاری شدن زاینده رود هستم/عملی شدن وعده رئیس جمهور

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: تا زمانی که جاری شدن زاینده‌رود به نتیجه نرسد پیگیری موضوع را رها نخواهم کرد و شناخت اولویت‌ها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن وعده رئیس جمهور را عملی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهرعلیزاده بعد از ظهر شنبه در مراسمی به مناسبت روز دانشجو که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، نقش دانشجویان را در ایران بسیار پررنگ ارزیابی کرد و اظهار داشت: ۱۶ آذرماه پاسداشت شهادت سه دانشجوی ایرانی توسط رژیم گذشته به دلیل اعتراض به فعالیت‌های استکباری است که این حرکت سرآغازی برای جنبش دانشجویی در کشورمان شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید حرکت‌های اجتماعی را در کنار حرکت‌های علمی با جدیت دنبال کنند، افزود: جنبش‌های دانشجویی در دوران‌های مختلف کشورمان مانند شکل گیری انقلاب و تثبیت آن، دفاع از میهن در دوران هشت سال دفاع مقدس و  دفاع از کشور در عرصه‌های مختلف رویارویی با مستکبران و متجاوزان تاثیرگذاری شگرفی داشته است.

دوران دانشجویی زمان بلوغ فکری و سیاسی جوانان است

استاندار اصفهان دوران دانشجویی را زمان بلوغ فکری و سیاسی جوانان توصیف کرد و بیان داشت: دانشجو یک فعال سیاسی و یا طالب علم صرف نیست بلکه مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی خود را در کنار مسائل علمی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز در کنار تلاش علمی، دانشجویان را به حضور و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ترغیب می‌کنند، بیان داشت: دانشجویان اصفهانی در مسایل علمی به واقع سرآمد هستند و باید در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز فعال‌تر عمل کنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز اتحادیه اروپا نیز پشت سر ایران ایستاده‌ است، تصریح کرد: ملت ایران با مستکبران سازشی نخواهد داشت اما بر سر حقوق خود ایستاده و آن را به دنیا اثبات کرده است.

در بعد اقتصادی از عملکرد رئیس جمهور دفاع می‌کنم

وی با بیان اینکه در بعد اقتصادی از عملکرد رئیس جمهور دفاع می‌کنم، ابراز داشت: در چهار سال گذشته تورم کنترل و نرخ بیکاری به نزدیکی ۱۰ درصد رسید و این بدان معناست که با دست خالی و اتکا به توان داخلی، مشکلات اقتصادی را مهار کردیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تا امروز وعده رئیس جمهور برای جاری بودن زاینده رود به سرانجام نرسیده است، گفت: تا زمانی که جاری شدن زاینده‌رود به نتیجه نرسد پیگیری موضوع را رها نخواهم کرد به نوعی که تاکنون نیمی از وقت خود را به موضوع زاینده رود اختصاص داده‌ام.

وی با اشاره به افزایش جمعیت اصفهان بیان داشت: رئیس جمهور در سفر خود به اصفهان وعده جریان دائمی زاینده رود را داد و بر این اساس با شناخت اولویت‌ها، در کوتاه‌ترین زمان وعده رئیس جمهور را عملی خواهیم کرد.

مهرعلیزاده با تصریح بر این نکته که باید با پافشاری بر حقوق خود بودجه لازم را دریافت کنیم، ابراز داشت: اجرای طرح تونل بهشت آباد و انتقال آب از کارون می‌تواند راهگشای ما در راستای رفع مشکل کم‌آبی باشد.

تاثیرات زیست محیطی خشکی تالاب گاوخونی تمام کشور را در برمی‌گیرد

وی اجرای پروژه گلاب را از دیگر پروژه‌های تاثیرگذار در رفع مشکلات زاینده‌رود و کم آبی اصفهان برشمرد و گفت: به اذعان کارشناسان تاثیرات زیست محیطی خشکی تالاب گاوخونی که ناشی از خشکی زاینده رود است به اصفهان ختم نمی‌شود و تمام کشور را در برمی‌گیرد.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت رونق هرچه بیشتر گردشگری در اصفهان اشاره و بیان داشت: مطابق چشم انداز باید تا ۴۰ درصد درآمدهای ارزی کشور، متکی به گردشگری باشد و اصفهان با توجه آثار تاریخی بی بدیل و صنایع دستی ارزشمند خود نقش مهمی در تحقق این امر خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از جوانان و بانوان در کشور ابراز داشت: به این موضوع اعتقاد ویژه دارم، بانوان نیمی از جمعیت جامعه را شکل می‌دهند و لازم است از توانایی‌ها، دقت نظر خاص آنها در مسایل در راستای پیشبرد کشور استفاده شود.

نظر شما