شناسهٔ خبر: 22911778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 1246- عده‌ای این همه زحمت می‌کشند درس می‌خوانند و پس از تحصیلات به جای این که بتوانند در بازار کار و ادارات دولتی جذب شوند، متاسفانه به دلیل بیکاری مجبورند به کارهای دیگری مبادرت ورزند. به عنوان نمونه مدیر چایخانه خلیج فارس واقع در میدان شهدا، ابتدای خیابان پیروزی، مهندس است. وقتی پای صحبت‌ها‌یش می‌نشینم درباره مفت خوری و سوءاستفاده برخی از مشتریان می‌گوید: «متاسفانه عده‌ای به مفت خوری عادت دارند. به عنوان نمونه پس از چندبار مراجعه، طرح رفاقت می‌ریزند، به بهانه‌ها‌ی مختلف یا از پرداخت پول طفره می‌روند و به اصطلاح امروزی‌ها‌
یه جورایی می‌پیچونند یا این که با مشتریان طرح دوستی می‌ریزند و سرمیز دیگران می‌نشینند تا از پرداخت پول خودداری کنند.» به راستی که عجب دوره و زمانه‌ای شده است! (13/9)
1717- برخی بازیگران به محض این که در اجتماع حاضر می‌شوند، مردم به دنبال‌شان می‌روند تا بتوانند از او امضا یا با وی عکس بگیرند. برخی‌ها‌ هم وقتی خبرنگاران، نویسندگان و گزارشگران را می‌بینند، سعی می‌کنند از هر دری سخن بگویند و مشکلات شان را اعلام و درددل کنند. به عنوان مثال یکی از خانم‌ها‌ گفت: لطفاً بنویسید خانم‌ها‌ی خانه دار که در شهر غربت زندگی می‌کنند و کسی را جز همسر و فرزندشان ندارند، شب‌ها‌ چشم شان به در خانه است تا همسرشان به موقع به خانه بیاید و او را تا دیر وقت تنها نگذارد. در پاسخ به این گونه خانم‌ها‌ باید عرض کنم، مشکلات اقتصادی، بدهکاری و گرفتاری باعث شده برخی آقایان تا دیر وقت سخت کار و تلاش کنند مبادا در پرداخت اجاره خانه، بدهی و قسط‌ها‌ی بانک‌ها‌، شرمنده شوند.‌ای کاش افزایش حقوق‌ها‌ که هر سال شندرغاز افزایش می‌یابد، عادلانه انجام شود تا مردان خانواده بیش از این نزد همسر و فرزندان و نوه‌هایشان شرمنده نباشند. (13/9)
1317- ابتدا از این که مطلب صدای دهل از دور خوش است، در صفحه 10 و در ستون «روی خط آفتاب»، سه‌شنبه 14 آذر چاپ شد، تشکر می‌کنم و از این که بدون تیتر و بدون نام و مشخصات نویسنده آن هم در ستون پیام‌های تلفنی چاپ شد، انتقاد دارم. البته ما طلبکار نیستیم، اما کمی رنجیده خاطر شدیم و چنین انتظاری نداشتیم.
علی‌اکبر فرقانی (15/9)
1717- پرداخت یارانه‌های نقدی باعث شده سوبسیدهای شرکت واحد، آب، برق، گاز و بسیاری مایحتاج ضروری قطع و مردم هزینه های بالایی را بپردازند و از این وضع ناراضی اند. (15/9)
1352- اقلامی که بر روی قبض‌های آب درج می‌شود، غیرقابل تحمل است. چرا مردم باید تاوان هزینه های سنگینی که بر عهده‌شان گذاشته شده را بپردازند؟(15/9)
2311- یکی از دوستان نان بربری خرید بود، گفت که قیمت نان گران نشد، اما نسبت به نان های قبل کمی آب رفته و کوچک تر شده است! (15/9)
2215- مدیران روشن فکر هیچ‌گاه نباید از مطالب و نقدهای سازنده مکدر و رنجیده شوند، بلکه باید انتقادپذیر باشند و اشکال یا ایرادهایی که از آنان می شود، نسبت به رفع آن ها اقدام کنند. (15/9)
1417- شهرداری منطقه 14 دقیقاً کجاست؟ چرا وقتی مطالب و مشکلات ساکنان منطقه 14 در مطبوعات چاپ می‌شود، شهرداری منطقه 14 نه رسیدگی می‌کند و نه پاسخ می‌دهد؟ به عنوان نمونه درباره مشکلات خیابان پیروزی، خیابان شکوفه از وجود تعمیرگاه‌های مکانیکی که تعدادشان کم هم نیست و وانت بارهای میوه فروش که در این خیابان سدمعبر می‌کنند، انتقاد و از شهرداری منطقه درخواست رسیدگی کردیم. اما معلوم نیست چرا توجهی به درخواست‌ها و انتقادها نمی شود. به راستی شهرداری منطقه 14 دقیقاً کجاست؟ (15/9)
1959- زمین لرزه‌های کرمانشاه و کرمان باید هشداری جدی به مسئولان و هموطنان تهران باشد. خدای نخواسته اگر در تهران زلزله رخ دهد، تکلیف چیست و آیا بهتر نیست کمی واقع بین باشیم؟(15/9)
1917- خیابان قیام را دریابید؛ ساکنان خیابان قیام مدت‌هاست از پروژه‌ای در دست ساخت و این که مجبورند گرد و خاک موجود را تحمل کنند، رنج می‌برند و عذاب می‌کشند. این گونه پروژه‌ها که ساخت و تکمیل شان به درازا کشیده است، تا کی قرار است موجب آزار ساکنان باشد و آن را تحمل کنند. نظیر چنین پروژه‌ای در خیابان 17شهریور پایین تر از کوچه آذرباد است که آن هم مدت طولانی موجب گلایه ساکنان شده است. (15/9)
آفتاب یزد: منظورتان از خیابان قیام کدام شهر است؟ چون در یزد هم متاسفانه خیابان قیام را چندین مرتبه تحت عنوان بازسازی تخریب کرده و مشکلاتی را برای مردم فراهم آورده‌اند.
1312- چرا مسئولان شرکت واحد نسبت به پاکسازی آگهی‌های تبلیغاتی بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد، اقدام نمی‌کنند؟(15/9)
0918- چرا شهرداری منطقه 12 کوچه بخارا واقع در خیابان سعدی، بالاتر از چهارراه مخبرالدوله که با آهن‌های ریلی مسدود شده است، آنها را جمع‌آوری نمی‌کند تا کاسبان و مشتریان که وسیله نقلیه دارند، به راحتی رفت و آمد کنند؟(15/9)
2206- دکتر مطهری در گفتگویی با خبر آنلاین مسائل مهمی بیان کردند مطالبه‌های ایشان این بود که توزیع تریبون‌ها نادرست است. واقعا چنین است. این عمل از زمان پا گرفتن دولت دوم احمدی‌نژاد بین دولتی‌ها و طرفداران صورت گرفت و تا توانستند از این تریبون‌های مفت استفاده کردند و حرف زدند. هر کسی را هم که با آنها اختلاف عقیده داشت تحمل نمی‌کردند. (12/9)
1610- ظاهرا هیچ مرجعی به بازنشستگانی که سال‌ها پیش بازنشسته شده‌اند و تا حالا هم همسان‌سازی حقوق درباره آنها انجام نشده توجهی ندارد. دولت باید توجه کند مگر بازنشستگان طلبکار از دولت نیستند؟ مگر این پرداخت دیون متوجه مسئولان نیست؟ بازنشستگان به کدام مرجع برای دریافت معوقات خود مراجعه کنند؟ (13/9)
1608- ظاهرا در کشور عده‌ای خاص از قانون معاف هستند. اگر قدمی به خیابان یاسر در دزاشیب بزنید متوجه می‌شوید تردد برای عابرین مقدور نیست. چون که پیاده‌روها را برج‌سازان بسته‌اند. آیا یک پیرمرد دستفروش در کنار خیابان سدمعبر می‌کند یا برج سازان؟ (13/9)
1410- در زمان احمدی‌نژاد یکی می‌گفت وی‌هاله نور است. دیگری می‌گفت مردمی است دیگری می‌گفت منجی است. اگر یکی از این حرفها را یکی از اصلاح طلبان می‌زد دیگر کسی به آنها توجه نمی‌کرد. (13/9)
1353- تا زمانی که برخی خودسر در کشور خودسری می‌کنند انتظار شرایط خیلی بهتر و ایده‌آل در مملکت نمی‌رود. (13/9)
1316- تعاونی مسکن مخابرات هنوز بعد از 25 سال که از ما پول گرفتند خانه‌های ما را تحویل ندادند کسی هم پاسخگو نیست، هرچه پیام می‌دهیم کسی جواب نمی‌دهد. (13/9)
1115- چرا هنوز مسابقات جام جهانی آغاز نشده برخی تیترهای ناراحت کننده می‌زنند. آقای سردار آزمون راست می‌گوید که اگر چنین است پس چرا کی‌روش را برای تیم ملی گرفتند؟ چرا آن قدر هزینه کردند؟(13/9)
1003- جایزه علمی نوبل یک میلیون دلار است و دنیا در مورد کشف دانشمندی که به این جایزه در خدمت عالم بشریت نائل آمده‌ ماه‌ها صحبت می‌کنند. این جایزه پانصدهزار دلاری همراه اول را به چه کسی و در چه موردی دادند؟ با این پول چه کارهایی می‌توانستند برای پیشرفت علمی دانشگاه‌ها انجام دهند. (13/9)
آن کودک یتیم مریض و مجروح و گرسنه یمنی با انگشت خونین خود نشان می‌دهد که هیتلر کیست.
...0912
مدعیان حقوق بشر و حقوق کودک و کسانی که دم از ناسیونالیسم و... می‌زنند چگونه در برابر قتل عام کودکان یمنی ساکت هستند؟
...099
ترک امر به معروف و نهی از منکر، زمینه‌ساز سقوط مردم و جامعه، سلب توفیقات معنوی و عبادی و محرومیت از تفضل و رحمت‌های بیکران الهی است.
...0938
آثار تعطیلی هشتم ربیع الاول (دوشنبه6آذر1396) باعث شد مخاطبان بیشتری مجذوب ابلاغ علم معرفت و شناخت جایگاه مقام شامخ امامت و ولایت بشوند. امیدواریم این تبیین و ترویج از سوی رسانه‌های دیداری و شنیداری در سال‌های آتی پررنگ تر شده و باعث افزایش علم و ایمان به ویژه برای نسل جدید که تشنه این معارف هستند، بشود.
...0938
حضرت رب العالمین- جل ذکره و جلاله-را بی نهایت شاکریم که سرانجام سرزمین‌های اسلامی عراق و سوریه را از لوث وجود داعش که طریق جباری پلیدانه و کفرآمیز را در پیش گرفته بودند، پاکسازی کرد، امیدواریم با قهر و غضب الهی هر چه سریع‌تر نسل اربابان و متحدان داعش (آمریکا، اسرائیل و آل سعود) هم از زمین محو و نابود شود.
...0938
نهم ربیع الاول، آغاز امامت دوازدهمین حجت سرمد الهی، حضرت حجت‌ابن‌حسن‌العسکری، امام مهدی(عج) بر همه منتظران واقعی تبریک و تهنیت باد.
...0938
آقای روحانی! قطعنامه‌های بین المللی تحریمی رفع شد ولی گویا خود تحریمی دست از سر ما مردم بر نمی دارد، آقای روحانی ما مردم به وزیر صنعت شما می‌گوییم وزیر خودرو و وزیر دیوار کشی تعرفه‌ای حداکثر این وزیر شما گویا خیلی علاقه به خود تحریمی تعرفه دوپینگی حداکثری دارد یکدفعه آقای روحانی دور تا دور ایران دیواری به ضخامت 30متر به ارتفاع100متر بکشید خیال خودتان و وزیر خودرو با تعرفه حداکثری راحت شود، فقط لطف کنید دیگر دم از رفع تحریم خارجی برجام نزنید چون ما مردم به این نتیجه رسیدیم شما و وزیر خودرو با تعرفه حداکثری شریعتمداری به اندازه کافی ما مردم را در تحریم حصر ملی2500سی سی بردید، کل جهان و جهان اسلام، افغانستان و عراق جنگ زده مردمشان انواع خودرو بدون محدودیت 2500سی سی بدون تعرفه دیوارکشی تحریمی با قیمت جهانی سوار می‌شوند چون دولتهایشان دولتی وفادار به وعده مردمشان هستن نه لابی‌های انحصارطلب رانت خوار مانند دوبنجل ساز که ما مردم را به ستوه آورده‌اند، خودتحریمی را تمام کنید.
...0916
وزیر محترم صنعت دستور بازرسی کامل و دقیق کالاهای وارداتی در شهرهای مرزی و ساحلی را ابلاغ کردند. انتظار ویژه می‌رود با اجرای این دستور، ریشه قاچاق کالا و عناصر قاچاقچی داخلی و خارجی خشکیده شود که این خود بهترین مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی و آثار مثبت فراوان آن در جامعه اسلامی است.
...0938
حضرت امام علی(ع) می‌فرمایند: آنان که وقتشان پایان یافته خواهان فرصت اند و آنان که فرصت دارند کوتاهی می‌کنند.
...0938
تولید کنندگان محترم مواد خوراکی سالم چنانچه با تایید بهداشت به اطمینان رسیده باشند که مصرف خوراکی‌های تولیدی خودشان برای اطفال و سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت، چربی، فشارخون،بیماری‌های قلبی و... مضر است با اطلاع رسانی مکتوب یک جمله‌ای روی آنها، همگان را نسبت به این هشدار حیاتی آگاه کنند.
...0938

نظر شما