شناسهٔ خبر: 22910488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

قیمت بیت کوین

بیت کوین در ادامه روند صعودی این روزهای خود، به دروازه 18 هزار دلاری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز:  بیت کوین در ادامه روند صعودی این روزهای خود، به دروازه 18 هزار دلاری رسید. در این حال، خبرها حاکی از عرضه سهام بیت کوین در آمریکاست تا سرمایه گذاران این امکان را داشته باشند که بدون در اختیار داشتن ارز دیجیتال بتوانند در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. بیت کوین، نوعی ارز دیجیتال و کاملاً مجازی است که تولید آن در شبکه اینترنت و توسط نرم افزار و سخت افزارهای خاصی انجام می گیرد. بدون آن که هیچ بانک مرکزی از آن حمایت کند.

کمیابی و غیر قابل هک شدن این ارز، سبب شده است تا استفاده از آن به عنوان واحد مبادله در سال های اخیر، رواج بیشتری پیدا کند.نرخ بیت کوین، این روزها به مرزهای جدیدی رسیده و با رشد حدود دو برابری قیمت در دو هفته اخیر مواجه شده است. به گزارش پایگاه کوین دسک (coindesk.com)، بالاترین نرخ این ارز مجازی تا ساعت 16 دیروز، 17 هزار و 153 وکمترین نرخ آن 13 هزار و 963 دلار بوده است. همچنین نرخ لحظه ای آن نیز در این ساعت، حدود 15 هزار دلار ثبت شد. از سوی دیگر با توجه به این که احتمالاً بازه های زمانی نرخ گیری از بازار، متفاوت است، راشاتودی از رسیدن نرخ بیت کوین در روز گذشته به بیش از 18 هزار دلار نیز خبر داد و نوشت:

بیت‌کوین همواره این روند را تکرار کرده است که پس از شکستن رکورد قیمتی کمی عقب‌نشینی می کند و سپس به سرعت از رکورد رد می‌شود. این پایگاه، اصلی ترین علت افزایش قیمت بیت کوین در بازار جهانی را بالا رفتن محبوبیت این ارز در میان سرمایه گذاران در کره جنوبی بیان کرده است.در این حال، مهر به نقل از رویترز گزارش داد که شرکت بازارهای جهانی سی‌بوئه (بورس شیکاگو) و گروه سی‌ام‌ای فروش قراردادهای سهام بیت‌کوین را به ترتیب از ۱۰ دسامبر و ۱۷ دسامبر آغاز خواهند کرد.

 این قراردادهای سهام که در این بورس ها با نرخ دلار آمریکا عرضه خواهد شد، این اجازه را به سرمایه گذاران خواهد داد که بدون در اختیار داشتن ارز دیجیتال هم بتوانند در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، این در حالی است که انگلستان و دیگر دولت‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که همه سازمان‌های مسئول موظف خواهند بود درباره ارز بیت کوین، هرچه سریع‌تر تصمیم‌های قاطعی را اتخاذ کنند.

 به نقل از گاردین، بسیاری از کشورهای اروپایی درباره پیشرفت بی رویه ارزهای مجازی همچون بیت کوین ابراز نگرانی کرده‌اند، چراکه آن ها بر این باورند این ارزها پول شویی، سوءاستفاده‌های مالی و فعالیت‌های تروریستی را تسهیل خواهد کرد.

نظر شما