شناسهٔ خبر: 22910375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دریکوند مطرح کرد:

دستیابی به حیات طیبه؛ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دستیابی به حیات طیبه را غایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو عمل به دستورها و رهنمون‌های قرآن شکل می‌گیرد و اگر جوان امروز به این حد از فهم برسد، در رفتار و تعاملات اجتماعی از قرآن مدد گرفته و از رفتارهای غیراخلاقی و انحرافی دوری خواهد کرد و برای تمام مراحل زندگی خود در چارچوب قرآن برنامه‌ریزی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان شنبه، 18 آذرماه در جمع خبرنگاران ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و عترت را ازجمله سیاست‌های محوری دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی کشور با حضور ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان، 21 آذرماه سال‌جاری در شهرستان خرم‌آباد برگزار می‏شود.
وی افزود: این آیین معنوی و روحانی قرآنی به‌مناسبت بزرگداشت هفته قرآن برگزار می‌شود و در آن از 20 نفر از حافظان دانش‌آموز و فرهنگی کل قرآن کریم، شهدای قرآنی دانش‌آموز و خادمان برتر قرآن تجلیل خواهد شد.
دریکوند ادامه داد: اجرای این محفل قرآنی توسط عباس سلیمی از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما صورت خواهد گرفت و سیدمحمدجواد حسینی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در این محفل قرآنی تلاوت خواهند کرد .
وی اضافه کرد: قرآن‌کریم دربرگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به‌سوی کمال این اکتاب انسان‌ساز است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: جوانی که مسیر زندگی خود را در جهت قرآن قرار می‌دهد قادر خواهد بود سرمایه گرانبهای عمر خود را به‌خوبی در جهت پیشرفت و کمال مدیریت کند، زیرا در پرتو قرآن به محدود بودن فرصت و ارزش آن پی می‌برد و می‌داند که اگر آن‌را مدیریت نکند در خسران و زیان خواهد بود.
دریکوند دستیابی به حیات طیبه را غایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و تاکید کرد: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو عمل به دستورها و رهنمون‌های قرآن شکل می‌گیرد و اگر جوان امروز به این حد از فهم برسد، چارچوب زندگی خود را تغییر خواهد داد و خواهد فهمید زمان چه ارزشی دارد، احترام به والدین را فرا خواهد گرفت، در رفتار و تعاملات اجتماعی از قرآن مدد گرفته و از رفتارهای غیراخلاقی و انحرافی دوری خواهد کرد و برای تمام مراحل زندگی خود در چارچوب قرآن برنامه‌ریزی خواهد کرد.

نظر شما