شناسهٔ خبر: 22906898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سردار سنایی‌راد در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد

تیر خلاص ترامپ بر روند «مذاکرات سازش»/ ایجاد اجماع در جهان اسلام برای دفاع از فلسطین از پیامدهای اشتباه راهبردی ترامپ بود

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی سپاه گفت: صحبت‌های ترامپ تیر خلاصی بر روند مذاکرات سازشی بود که در ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها دوباره سعی داشتند آن را احیا کنند.

صاحب‌خبر -

تیر خلاص ترامپ بر روند «مذاکرات سازش»/ ایجاد اجماع در جهان اسلام برای دفاع از فلسطین از پیامدهای اشتباه راهبردی ترامپ بودسردار رسول سنایی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه اقدام شتاب‌زده، اشتباه و ابلهانه ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اهانت به همه پیروان ادیان بزرگ الهی اعم از اسلام، مسیحیت و حتی یهودیت بود، اظهار کرد: پایتخت دانستن بیت‌المقدس برای رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بیان دوباره مصوبه کنگره آمریکا بود که در اواخر قرن گذشته در اوج مذاکرات سازش، برای حمایت از اسرائیلی‌ها تصویب شد و البته با توجه به پیامدهای سنگین این مصوبه، هیچ‌کدام از روسای جمهور قبلی آمریکا، به سمت اجرایی کردن این مصوبه پیش نرفتند.

وی با بیان اینکه هدف ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مقطع فعلی، می‌تواند فضاسازی برای به حاشیه راندن برخی از اشتباهات راهبردی، ادعاها و تصمیمات جنجالی خودش تفسیر شود، عنوان کرد: «دیوار کشیدن مرز مکزیک و آمریکا» و «کم آوردن در برابر کره شمالی» از جمله اظهارات و اقدامات نسنجیده ترامپ در طول ماه‌های گذشته است.

معاون سیاسی سپاه افزود: از سوی دیگر «تاثیرپذیری ترامپ از لابی صهیونیستی و در راس آن _کوشنر _ داماد او» و همچنین «جبران بدهی‌های سنگین به صهیونیست‌ها» می‌تواند از جمله دلایل ارتکاب چنین اشتباهی از سوی ترامپ قلمداد شود.

سردار سنایی‌راد در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر با ورود تروریست‌های تکفیری به منطقه و حمایت برخی از کشورهای عربی و اسلامی از آنها، متاسفانه مسئله فلسطین به نوعی از اولویت جهان اسلام خارج شد و یکی از دلایلی که ترامپ جرات کرد چنین تصمیم ابلهانه‌ای بگیرد، وجود اختلاف در جهان اسلام و از اولویت خارج شدن مسئله فلسطین بود، گفت: ایجاد اجماع در جهان اسلام برای دفاع از فلسطین و در اولویت قرار گرفتن مجدد موضوع فلسطین در جهان اسلام، از جمله پیامدهای اشتباه راهبردی ترامپ بود.

وی با بیان اینکه در موضوع اخیر، الحمدلله شاهد حمایت همه جانبه جهان اسلام از فلسطین و ابراز حساسیت نسبت به بیت‌المقدس بودیم که اقدام مبارکی است، گفت: اشتباه راهبردی ترامپ به تغییر اوضاع در جهت تسریع زوال دولت اشغالگر صهیونیستی کمک کرد. صحبت‌های او تیر خلاصی بر روند مذاکرات سازشی بود که در ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها دوباره سعی داشتند آن را احیا کنند.

معاون سیاسی سپاه همچنین با بیان اینکه این اقدام آمریکا نشان داد که آنها هیچ‌گاه یک میانجی بی‌طرف نبوده‌اند و همواره اقدامات‌شان در حمایت از رژیم صهیونیستی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز یک اجماع در میان فلسطینی‌ها ایچاد شده است. آنها دریافته‌اند که مذاکرات با رژیم صهیونیستی در شرایطی که قدرت‌های فرامنطقه‌ای از آن حمایت می‌کنند، بی‌نتیجه‌ است و «مبارزه» تنها راه تحقق حقوق آنها، حفظ موجودیت فلسطین و دفاع از قدس شریف است.

انتهای پیام/

نظر شما