شناسهٔ خبر: 22905039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط در نقاط زلزله‌زده صورت گرفت؛

برگزاری برنامه‌های فرهنگی/ توزیع لوازم‌التحریر در روستاهای ثلاث

کرمانشاه- روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی درنقاط زلزله‌زده استان و توزیع لوازم التحریر در روستای ثلاث باباجانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، به مناسبت هفته وحدت، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به همراه رضا کریمی معاون اداره کل، کارکنان ستاد، روسا و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستانهای پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و کرمانشاه، در روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی حضور یافتند.

در حاشیه این بازدید برنامه های متنوع فرهنگی برگزار و  بیش از ۵۰۰ بسته شامل لوازم التحریر و کتاب در بین دانش آموزان این مناطق توزیع شد.

حسنی خونسار در این باره گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در اولین روزهای وقوع زلزله دردناک مناطق سرپلذهاب و ثلاث باباجانی همپای دیگر ارگانها و مردم در این مناطق حضور یافت و چندین محموله از کمک های نهاد، اداره کل های استانهای مجاور از قبیل کردستان و کمک های کارکنان و کتابداران این استان به این مناطق ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل به منظور همدردی با مردم شریف کرمانشاه و کمک رسانی به مردم این منطقه، جشن هفته کتاب سال جاری را لغو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان حضور معاون اداری و مالی، مدیران کل مجلس و امور استانها، حراست، سرپرست اداره کل عمرانی و همچنین معاون روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مناطق را نشان از توجه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور به وضعیت مردم، کتابداران و کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه دانست.

وی در ادامه عنوان کرد: روز سه شنبه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بمناسبت هفته وحدت و با عنوان «دوباره با کتاب» به همت همکارانم در اداره کل و روسا و کتابداران شهرستانهای پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و کرمانشاه ضمن حضور در روستاهای زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی، برنامه های متنوعی از قبیل قصه گویی، بلند خوانی و جمع خوانی، کاردستی و نقاشی، طرح چیستان و معما، شعرخوانی بچه ها و بازی های گروهی و شاد مثل طناب کشی، بازی صندلی، بازی باد کردن بادکنک، عمو زنجیرباف و ... برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن اشاره به اینکه اکثر کتابخانه های عمومی استان در شهرستانهای ثلاث باباجانی، سرپلذهاب و قصرشیرین آسیب های جدی دیده اند عنوان کرد: این اداره کل با ارسال کتابخانه های سیار خود در این مناطق سعی دارد که خدمات کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرهای زلزله زده ادامه داشته باشد.

نظر شما