شناسهٔ خبر: 22904355 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عقبایی در گفت‌و گو با دانشجو طرح کرد

سبقت طلا و ارز از رونق بازار مسکن/ کاهش سود بانکی عامل افزایش حجم معاملات مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: حداکثر افزایش قیمت مسکن با توجه به نرخ تورم در کشور ۱۰ درصد است.

صاحب‌خبر -
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره آخرین وضعیت بازار مسکن گفت:در نیمه دوم سال ۹۶ از لحاظ حجم معاملات وضعیت بهتر بوده و شاهد رشد معاملات در آبان بودیم، در اذر ماه هم شاهد رشد هستیم و می‌توان گفت در مجموع سیر صعودی میزان معاملات را داشته‌ایم. پیش بینی ما این است که روند افزایشی ادامه داشته باشد البته این افزایش به معنی جهش نیست ولی میزان معاملات نشان از خروج از رکود دارد.

عقبایی با بیان اینکه قیمت طلا و ارز در مسکن تاثیر زیادی نگذاشته، تشریح کرد: بازار مسکن یک بازار مقاومی هست و حجم نقدینگی که می‌تواند در بازار مسکن تاثیرگذار باشد، بسیار بسیار بالاتر از سکه و ارز است. چند ده میلیارد در بازار طلا و ارز خیلی زود خودش را نشان می‌دهد، ولی در بازار مسکن دیر تاثیر می‌گذارد.

حسام عقبایی در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو مبنی بر اینکه آیا کم شدن نرخ سود بانکی بر قیمت مسکن تاثیرگذاشته است، گفت: کم شدن نرخ سود بانکی موجبات ورود نقدینگی به بازار مسکن بوده البته نه به صورت صد درصد، ولی عده‌ای از سرمایه‌های مردم که در بانک‌ها بود به سمت مسکن سرازیر شد و یکی از علت‌های جهش معاملات ورود بخشی از سرمایه‌های بانک‌هاست.
 
قیمت مسکن تا آخر سال نهایتا ۱۰ درصد گران می‌شود/ افزایش قیمت سکه و ارز تاثیر زیادی در نرخ مسکن ندارد 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان گفت: حداکثر افزایش قیمت با توجه به تورم در کشور تا سقف ده درصد است. برای پیش‌بینی وضعیت بازار سال بعد هم باید وضعیت بازار را در آخر سال مشاهده کرد.
 
 

نظر شما