شناسهٔ خبر: 22903687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

اپل درصدد خرید شازم با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار است

حمید ملکی / businessinsider / حمید ملکی / businessinsider

صاحب‌خبر -

اپلیکیشن شازم که عمده‌ی محبوبیت آن به دلیل تشخیص موسیقی و دسترسی به اطلاعات آن است، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به شمار می‌رود. طبق گزارش‌های جدید، اپل در صدد تصاحب شازم با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار است. تصاحب شازم (Shazam) به اپل این قدرت را خواهد داد تا این قابلیت جالب را با آیفون‌های خود یکپارچه کند؛ جایگاه اپل در نو‌آوری توسط دو رقیب قدرتمند یعنی سامسونگ و گوگل تهدید می‌شود؛ از این رو استفاده از چنین قابلیت‌هایی در محصولاتش لازم به نظر می‌رسد.

اپلیکیشن شازم به کاربران این امکان را می‌دهد تا موسیقی پخش‌شده در محیط پیرامون خود مانند رستوران را شناسایی کنند. این اپلیکیشن از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل محسوب می‌شود و تا به امروز بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است. گوگل اخیرا تکنولوژی مشابهی در گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل ۲ به کار گرفته است؛ این تکنولوژی به‌صورت دائمی موسیقی‌های پخش‌شده در اطراف کاربر را تحت‌ نظر دارد و عنوان را برای او روی نمایشگر به نمایش می‌گذارد؛ حال به نظر می‌رسد استفاده از این قابلیت در پیکسل ۲، اپل را وادار به خرید شازم کرده است.

ریچ ریلی، مدیرعامل شازم، پیش از این در گفت‌وگو با بیزنس‌اینسایدر از تلاش این شرکت برای گسترش فعالیت‌های خود با تبدیل شدن به بخشی از یک شرکت بزرگ‌تر سخن گفته بود. البته هنوز سخن‌گویان اپل و شازم در مورد این قرارداد اظهار نظر رسمی نکرده‌اند؛ با این حال گزارش منابع نزدیک از احتمال امضای این قرارداد در هفته‌ی جاری حکایت دارد.

مبلغ ۴۰۰ میلیون دلاری پیشنهاد اپل به شازم کمتر از آخرین ارزش‌گذاری پس از سرمایه‌گذاری آن است؛ طبق اعلام Pitchbook، شازم چیزی در حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد؛ با این حال یکی از افراد نزدیک در گفت‌وگو با بیزنس‌اینسایدر این مبلغ را یک معامله‌ی واقعی دور از ذهن دانسته است. بد نیست بدانید که شازم در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و سال گذشته‌ی میلادی را با درآمد ۵۰ میلیون دلاری به پایان رساند.

مقر اصلی شازم در شهر لندن واقع است و اکنون با ساخت پایگاه داده‌ای بزرگ از مشخصه‌های موسیقی، یکی از پیشروان این عرصه محسوب می‌شود. شازم اخیرا یک تکنولوژی واقعیت افزوده نیز برای ارائه‌ی اطلاعات در مورد برچسب‌های خاص ارائه داده است.

نظر شما در مورد خرید شازم توسط اپل چیست؟

برچسب‌ها:

نظر شما