شناسهٔ خبر: 22902399 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

به جیتکس نرسیده از باکوتل هم عقب افتادیم

صاحب‌خبر -

Alishahla13@
در حالی که برای رسیدن به این آرزو، حتی تضعیف و از رونق افتادن نمایشگاه جیتکس هم کمکی نکرد، اخباری که از بیست و سومین نمایشگاه باکوتل آذربایجان به گوش می رسد، نشان می دهد که الکامپ و تلکام، با سطح برگزاری این نمایشگاه هم فاصله دارد.
در روزهایی که بر سر چرایی و چگونگی هم زمانی برگزاری الکامپ و تلکام و در اختیار داشتن یک نمایشگاه بزرگ ICT اختلاف است، در شرایطی که بازدید وزیر ارتباطات ایران از این دو نمایشگاه به عنوان خبری ویژه محسوب می شد و در حالی که در بهترین حالت این دو رویداد، کمی بازار داخل را تکان بدهد و عملا هیچ دستاورد بین المللی ندارند، وزرای ارتباطات ایران، روسیه و ترکیه و دبیرکل ITU برای افتتاح نمایشگاه باکوتل به آذربایجان سفر می کنند و استارت آپ های ایرانی در جست وجوی مشتری و به امید صادرات، به این نمایشگاه می روند.
ایران با روسیه، آذربایجان و ترکیه ارتباط خوبی دارد. اقتصاد قوی تر و بازار بزرگ تری هم نسبت به این کشورها داریم. اما در ایران همیشه وقت برای برنامه ریزی نمایشگاه الکامپ کم است. در تلکام هم همین که سه اپراتور بزرگ سه سالن اختصاصی داشته باشند، رضایت مدیران نمایشگاه را جلب می کند. در چنین شرایطی، صادرات محور بودن نمایشگاه های ایرانی هرگز در اولویت نیست و ظاهرا همین که مردم بیشتری در صف سیم کارت رایگان قرار بگیرند و متراژ نمایشگاه اندکی تکان بخورد، همه را راضی می کند.
حالا که مجری الکامپ در حال برگزاری انتخابات سازمان نصر است و مجری تلکام هم در فکر برگزاری نمایشگاه صنعت غذا (اگروفود)، به نظر نمی رسد نمایشگاه های سال دیگر هم شانسی برای بین المللی بودن داشته باشند.

نظر شما