شناسهٔ خبر: 22902160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بزرگداشت روز دانشجو در بلاروس

تهران - ایرنا - آیین روز بزرگداشت 16 آذر «روز دانشجو» توسط دانشجویان ایرانی مقیم بلاروس در رشته های مختلف تحصیلی در محل دانشگاه پزشکی بلاروس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این مراسم که با همت دانشجویان ایرانی و سفارت ایران - مینسک انجام شد، علاوه بر دانشجویان ایرانی، سفیر ایران، معاون وزیر بهداشت بلاروس، رئیس و معاونین دانشگاه پزشکی بلاروس، مسئولین دانشگاههای مختلف شهر مینسک و بسیاری از دانشجویان غیرایرانی و ایرانیان مقیم نیز حضور داشتند.
مصطفی اویسی سفیر ایران در بلاروس ضمن تبریک این روز به حضار درخصوص این واقعه تاریخی و نقش دانشجویان در مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی سخن گفت.
وی با ذکر نمونه‌هایی از توسعه علمی و دانشگاهی ایران در زمینه‌های علوم مختلف فنی مهندسی و پزشکی پس از انقلاب اسلامی و مقایسه آمار رشد و شتاب علمی و توانمندی های فنی ایران با سایر کشورها در منطقه و جهان پرداخت.
مراسم مذکور با سخنرانی رئیس دانشگاه دولتی علوم پزشکی و یکی از دانشجویان برگزیده ایرانی ادامه یافت و سپس برگزارکنندگان با مدح و منقبت ولادت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، حافظ خوانی و پخش کلیپ های مختلف این روز را گرامی داشتند.
اجرای برنامه های مختلف موسیقی ایرانی توسط دانشجویان نیز خاتمه بخش این مراسم بود.
حدود یک هزار و 500 دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف علمی در دانشگاه‌های بلاروس درس می خوانند.
اروپام** 1346** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

انتهای پیام /*

نظر شما