شناسهٔ خبر: 22900351 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاریس: 500 تروریست فرانسوی همچنان در سوریه و عراق حضور دارند

تهران – ایرنا - «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه جمعه شب گفت: شمار تروریست های فرانسوی که همچنان در سوریه و عراق حضور دارند و بازگشت آنان به فرانسه بسیار دشوار است، 500 نفر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فرانس پرس، لودریان در گفت و گو با شبکه خبری «بی اف ام تی وی» فرانسه بدون اشاره به جزئیات افزود: تروریست های فرانسوی یا اسیر می شوند یا در جاهای دیگر متفرق خواهند شد.
وی نسبت به خبر آزادی کامل سوریه از اشغال داعش که اخیرا روسیه اعلام کرد، ابراز شگفتی کرد و مدعی شد: از ادعای روسیه درباره پیروزی علیه داعش تعجب می کنم، هرچند که نیروهای روسی اخیرا توانستند به کمک نیروهای نظامی اسد، شهر دیرالزور (در شرق سوریه) را از اشغال داعش آزاد سازند.
وزیر امورخارجه فرانسه همچنین گفت، نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که از حمایت ائتلاف به سرکردگی آمریکا برخوردار هستند، 40 درصد از خاک سوریه را از داعش پاکسازی کرده اند و بر 60 درصد منابع نفتی سوریه به ویژه در اطراف شهر الرقه در شمال شرق این کشور در اختیار دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه چهارشنبه گذشته 15 آذرماه96 اعلام کرد: همه دسته های داعش در سوریه نابود و این کشور به طور کامل از وجود تروریست ها آزاد شده است.
درحالی که لوردیان مدعی است که داعش را ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا نابود کرده است و سهم نیروهای ارتش سوریه در نابودی این گروه تنها به اواخر عمر تروریست ها باز می گردد، اما «ژنرال والری گراسیموف» از عملکرد ائتلاف و ضعف های آن انتقاد کرده و گفته بود: پیش از آغاز عملیات روسیه در سوریه (در مهر ماه 94)، تروریست های داعشی 70 درصد خاک این کشور را در اشغال داشتند.
وی یادآور شده بود: رقه تنها شهر سوریه بود که آمریکا و متحدانش آزاد کردند، اما این شهر عملا از روی نقشه محو و به طور کامل نابود شده است و قابل سکونت نیست.
شبس**9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما