شناسهٔ خبر: 22900335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابراز نگرانی وزیر خارجه ژاپن از وضعیت خاورمیانه و هشدار به اتباع خود

پکن-ایرنا- 'تارو کونو' وزیر امور خارجه ژاپن از وضعیت خاورمیانه و افزایش تنش ها پس از اظهارات 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روزنامه 'ژاپن تودی' وزیر امورخارجه ژاپن روز گذشته (جمعه ) در مصاحبه با خبرنگاران پیش از ترک توکیو به مقصد خاورمیانه خاطر نشان کرد شرایط بحرانی در خاورمیانه باعث نگرانی است و این روند صلح را به مخاطره می اندازد.
وی افزود: ژاپن از نزدیک تحولات خاورمیانه را دنبال می کند و امیدوار است طرف های ذی ربط به صلح و فرایند مذاکرات پایبند بوده و خویشتنداری از خود نشان دهند.
وزیر امور خارجه این کشور تصریح کرد: توکیو از ابتدا برای پیشبرد صلح در خاورمیانه در تلاش بوده و در این موضع تغییری حاصل نشده است و تلاش ها ادامه خواهد یافت.
او با اشاره به اظهارات رییس جمهوری آمریکا و در رد تصمیم مذکور گفت که ژاپن هیچ برنامه ای برای انتقال سفارت خود از تل آویو به شهر دیگری ندارد.
وزارت امور خارجه ژاپن هم با صدور اطلاعیه ای به اتباع این کشور در خاورمیانه در خصوص بالا گرفتن تنش ها هشدار داده و از آنها خواسته است خود را از هر گونه خشونت و اعتراضات در خاورمیانه دور نگهدارند.
از شهروندان این کشور خواسته شده است تا ححد ممکن در بیت المقدس و محل های پرتنش از خودروهای عمومی استفاده نکنند.
تارو کونو گفته است که در جریان سفر به خاورمیانه مواضع کشورش را در خصوص موضوع فوق به اطلاع خواهد رساند.
همزمان 'یوشیهیدا سوگا' سخنگوی ارشد دولت ژاپن تاکید کرده است هر اقدامی در ارتباط با مساله خاورمیانه باید بر اساس قطعنامه های شورای امنیت باشد.
وی تاکید کرد ژاپن تحولات منطقه را زیر نظر دارد و بر این باور است باید به مذاکراتی که سال ها در جریان بوده است، برای رسیدن به صلح پایبندی نشان داد.
'تارو کونو' وزیر خارجه ژاپن روزگذشته (جمعه) به منظور سفر 10 روزه به کشورهای بحرین، امارات متحده عربی، فرانسه، انگلیس و آمریکا، توکیو را ترک کرد.
آساق**231*1904*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما