شناسهٔ خبر: 22900132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاثلیق آرام اول، تصمیم ترامپ را تقبیح کرد

مسکو - ایرنا - جاثلیق آرام اول، پیشوای مذهبی ارامنه حوزه سیلیسی تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناحتن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تقبیح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از سایت خبری آنقاخ ارمنستان، جاثلیق آرام اول در دیدار با رئیس جمهوری لبنان با حضور نمایندگان مجلس با اشاره به به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا، مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرد.
دفتر رسانه ای سفارت ایران در ایروان به ایرنا اعلام کرد و نوشت: جاثلیق آرام اول، پیشوای مذهبی ارامنه حوزه سیلیسی همچنین با اشاره به اقدام ناسنجیده ترامپ تصریح کرد که این اقدام با قوانین بین المللی و واقعیت های تاریخی در تضاد می باشد.
جاثلیق آرام اول در عین حال تأکید کرد که بیت المقدس باید شهری آزاد برای ادیان یهودیان، مسلمانان و مسیحیان باشد و حقوق ادیان مذکور باید در بیت المقدس حفظ شود.
رئیس جمهوری لبنان به نوبه خود از تصمیم ترامپ انتقاد کرد.
اچمیادزین مقر جهانی کلیسای حواری ارمنی نیز از تصمیم ضدفلسطینی ترامپ انتقاد کرد.
اسقف و اهرام مِلیکیان سخنگوی اچمیادزین مقر جهانی کلیسای حواری ارمنی در گفت و گو با خبرنگاران، تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را برای پیروان ادیان آسمانی مشکل آفرین خواند.
اسقف واهرام ملیکیان روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری آرمن پرس با اشاره به به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا، اظهار کرد: تصمیم دونالد ترامپ باعث ایجاد نگرانی نه تنها کلیسای حواری ارمنی بلکه دیگر شاخه های مسیحیت نیز شده است.
بخش رسانه ای سفارت ایران در ارمنستان به نقل از سخنان اسقف ملیکیان نوشت: اسقف نشینی ارمنی بیت المقدس ضمن انجام مسئولیت دشوار خود، از حضور تاریخی ارامنه، مقررات و حقوقی که طی قرون متوالی در بیت المقدس شکل گرفته است دفاع می کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد.
دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند.
اروپام** 391 *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما