شناسهٔ خبر: 22900067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سازمان ملل متحد:

باید از بازگشت شتاب‌زده روهینگیایی‌ها به میانمار خودداری شود

خبرگزاری میزان- آدریان ادوارد گفت: ثبات و امنیت باید بازگردد، آژانس‌های امدادرسانی به منطقه دسترسی یابند و مشکلات اساسی در ارتباط با مسئله سکونت چاره‌اندیشی شود تا شرایط برای بازگشت مهیا گردد.

صاحب‌خبر -

باید از بازگشت شتاب‌زده روهینگیایی‌ها به میانمار خودداری شودبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که با وجود توافق صورت گرفته با بنگلادش، شرایط برای بازگشت پناهجویان روهینگیایی به میانمار مهیا نیست.

«آدریان ادوارد» سخنگوی این نهاد در این رابطه گفت: بسیاری پناهجویان، متحمل خشونت و ضربه‌های روحی شده‌اند. بسیاری از آن‌ها اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خود را از دست داده‌اند و بسیاری دیگر شاهد به آتش کشیده شدن و تخریب خانه‌ها و روستاهایشان بوده‌اند.


وی ادامه داد: همچنان اختلاف عمیقی بین جوامع استان راخین وجود دارد و نهادهای امدادرسانی به این منطقه دسترسی ندارند. ضروری است که از بازگشت شتاب‌زده پناهجوها خودداری شود.


ادوارد تصریح کرد: ثبات و امنیت باید بازگردد، آژانس‌های امدادرسانی به منطقه دسترسی یابند و مشکلات اساسی در ارتباط با مسئله سکونت چاره‌اندیشی شود تا شرایط برای بازگشت مهیا گردد.


این اظهارات مقام سازمان ملل در شرایطی است که بنگلادش و میانمار به تازگی به توافقی برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان روهینگیا دست یافته بودند.


از انتهای ماه اوت تاکنون، بیش از 645 هزار مسلمان روهینگیا برای دوری از خشونت‌ها به بنگلادش گریخته‌اند.


قتل عام مسلمانان و به آتش کشیده شدن روستاهای آن‌ها در میانمار که از سوی ارتش و غیرنظامیان مسلح سازمان‌دهی می شود، در ماه های گذشته شدت گرفته است.


شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تازگی کمیسر عالی این شورا را مسئول رسیدگی و گزارش وضعیت روهینگیایی‌ها کرده بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما