شناسهٔ خبر: 22899253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگذشت 2 تن از کوهنوردان مشهدی در ارتفاعات اشترانکوه لرستان

مشهد- ایرنا- مسئول کمیته امداد و نجات هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: تا کنون از هشت کوهنورد مفقود شده استان در ارتفاعات اشترانکوه لرستان، آقایان مرتضی غلامپور و علیرضا عاملی به دلیل گرفتار شدن در بهمن جان باخته اند.

صاحب‌خبر -

مجید مذهبی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کوهنوردان مشهدی 14 آذرماه صعود خود به ارتفاعات اشترانکوه را آغاز کردند که در این برنامه سه نفر از آنان به عنوان پشتیبان در ورودی ارتفاعات استقرار یافته و 12 نفر هم به این ارتفاعات صعود کردند.
وی اظهار کرد: متاسفانه در مسیر برگشت، کوهنوردان دچار طوفان، برف و بوران شده و مسیر خود را گم کردند. اکنون با حضور تیم‌های جست و جو و نجات در محل بروز حادثه، مشخص شده که این تیم شب گذشته درگیر بهمن شده است.
وی افزود: با بیرون آوردن پیکر یکی از کوهنوردان تیم حادثه‌دیده، وجود تعدادی از این اعضا در زیر بهمن مسجل شده است و عملیات جستجو و نجات ادامه دارد اما هنوز دسترسی به سایر مفقودان میسر نشده‌ است.
وی با بیان اینکه عملیات جستجو بناچار با تاریکی هوا متوقف شده، گفت: عملیات جست و جو از دیشب برای نجات این کوهنوردان که سه زن و پنج مرد هستند توسط جمعیت هلال احمر و اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی لرستان توسط 2 بالگرد آغاز شده و تا روشن شدن وضعیت همه اعضای گروه ادامه خواهد یافت.
اشترانکوه رشته‌کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است؛ بلندترین قله این رشته‌کوه به نام سن‌بران 4150 متر ارتفاع دارد.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132

انتهای پیام /*

نظر شما