شناسهٔ خبر: 22897441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه هرات:تصمیم ترامپ حرکتی سخیف و نشان از ناتوانی استکبار است

یزد - ایرنا - امام جمعه هرات مرکز شهرستان خاتم به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت کشورش به قدس اظهار کرد: این حرکتی سخیف است که نشان دهده ضعف و ناتوانی آنان در مقابل مسلمانان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد علی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته هرات با محکوم کردن این حرکت، افزود: باید وحدت را در بین کشورهای اسلامی گسترش داد و توطئه های دشمن را بشناسیم و همچنین توان نظامی کشور را بالا ببریم و همیشه آماده و مهیا برای دفاع باشیم.
وی در ادامه به حضور دشمنان در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: دشمنان با ایجاد تفرقه بین مسلمانان درصدد رسیدن به اهداف خود در منطقه هستند.
خطیب نماز جمعه هرات رمز پیروزی در برابر دشمنان را وحدت بین مسلمانان عنوان کرد و یادآور شد: رمز پیروزی رزمندگان و مدافعان حرم در سوریه و عراق در برابر تکفیری ها،استقامت و پایداری آنها و مردم این کشورها بود و این رمز هیچگاه نباید فراموش شود.
جعفری ، اصلی ترین دشمن مسلمانان را صهیونیست ها و یهودیان افراطی معرفی کرد و گفت: یهودیان افراطی با روحیه نژاد پرستی و اعمال سیاست تسلط بر دنیا منطقه را به آتش کشیده اند.
وی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود و جلوی این رژیم دروغین نمی ایستاد آنها تاکنون به هدف خود که همان توسعه حکومتی با مدیریت خودشان بود در جهان رسیده بودند.
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی 70 سال خون مردم مسلمان فلسطین را در شیشه کرد و نزدیک 40 سال جمهوری اسلامی ایران جلوی آنان ایستاده و نگذاشته است اسرائیل به مقاصد خود که همانا تسلط بر بیت المقدس و کشورهای مسلمان باشد، برسد.
جعفری بیان کرد: کشورهای اسلامی باید در مقابل اسرائیل ایستادگی کنند و با گسترش باورها و اعتقادات دینی و اسلامی خود این رژیم دروغین را از بین ببرند.
خطیب نماز جمعه هرات با قدردانی از مواضع محکم جمهوری اسلامی در برابر این حرکت افزود:در این برهه، مهمترین وظیفه مسلمانان، حفظ وحدت و خنثی کردن توطئه های دشمنان در منطقه جهان اسلام است.
همچنین مردم ولایتمدار شهرهای هرات و مروست شهرستان خاتم پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی شرکت کردند، خشم و نفرت خود را نسبت به اقدام ترامپ مبنی بر اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کردند.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ 2047/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@

انتهای پیام /*

نظر شما