شناسهٔ خبر: 22897216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مولوی عبدالحمید: سران کشورهای اسلامی در مساله قدس با یکدیگر متحد شوند

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: سران کشورهای اسلامی در مقابل تصمیم آمریکا در مساله قدس با یکدیگر متحد و ید واحده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا به نقل از دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصمیم ترامپ مبنی بر تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را بازی خطرناک توصیف کرد و در خصوص عواقب این موضوع به آمریکا هشدار داد.

وی افزود: رئیس‌ جمهوری آمریکا به صراحت اعلام کرد که بیت‌ المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود و سفارت این کشور به این شهر مقدس منتقل می‌ شود این‌ درحالیست که هیچ‌ کدام از روسای جمهوری این کشور تا کنون جرات اتخاذ چنین تصمیمی را نداشته ‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین بیت ‌المقدس به ‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از آرزو‌های دیرینه این رژیم اشغالگر، متجاوز و تروریستی بود.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نه رژیم صهیونیستی و نه آمریکا جرات اعلام صریح این آرزو را نداشته ‌اند ولی از آنجایی‌ که ترامپ انسانی بی ‌تدبیر و کم‌ عقلی است به ‌خودش اجازه این اقدام ناشایست را داده است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: تصمیم ترامپ حادثه ‌ای ناگوار، تکان‌ دهنده‌ و شوم است زیرا منطقه سال‌هاست که در آتش جنگ و نا امنی می ‌سوزد و آمادگی اختلاف و تفرقه‌ ی بیشتر را ندارد.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: دولت آمریکا بدون هیچ توجهی به احساسات و حقوق ملت فلسطین و سایر مسلمانان جهان در کنار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار می‌ گیرد و با توسل به زور می‌ خواهند سرزمین فلسطین را برای همیشه به ‌نام خودشان ثبت و ضبط کنند.
وی افزود: در تریبون نماز جمعه به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می ‌دهم که بازی بسیار خطرناکی را آغاز کرده‌اید شما مسلمانان را وادار می ‌کنید که به جهاد برخاسته و در مقابل شما بایستند.

وی تصریح کرد: اروپا، روسیه و سایر قدرت‌های جهانی نباید در مقابل این تصمیم بی ‌تفاوت باشند، بلکه باید دست ترامپ را بگیرند زیرا او می ‌خواهد علاوه بر خودش جهان اسلام و تمام دنیا را به آتش بکشد. 

وی ادامه داد: ترامپ می ‌خواهد دنیا را تبدیل به میدان جنگ کند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اگر دولت‌ها و کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا و اسرائیل با هم متحد نشوند، ملت‌های اسلامی حتماَ در مقابل آنان متحد شده و خواهند ایستاد.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: رئیس‌جمهور و سایر سیاستمداران آمریکا بدانند که این تصمیم ترامپ سبب وحدت، انسجام و بیداری جهان اسلام خواهد شد.

وی ادامه داد: امت اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شود زیرا دشمنان اسلام می‌ خواهند قبله نخست مسلمانان را برای همیشه تصاحب کنند.

وی بیان کرد: تمام کشورهای اسلامی اعم از عربی و غیرعربی باید اختلافات جغرافیایی، سیاسی و سایر اختلافات منفعت ‌طلبانه را کنار بگذارند و متوجه باشند که دشمنان از اختلافات موجود سوء استفاده کرده و در راستای منافع خودشان بهره‌ برداری می‌ کنند.

توجه ویژه دولت دوازدهم به استان سیستان و بلوچستان 

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به سفر اخیر رئیس ‌جمهوری به سیستان‌ و بلوچستان گفت: نخستین سفر دولت دوازدهم به این استان بیانگر توجه ویژه دولت به محرومیت های این نقطه از ایران اسلامی است.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: ما از توجه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌ جمهوری به سیستان و بلوچستان قدردانی می کنیم.

وی افتتاح فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ارائه لایحه منطقه آزاد سیستان به مجلس شورای اسلامی و بازگشایی مرزها را از مهمترین دستاوردهای سفر دکتر روحانی به سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی 2بانده‌ شدن راه تراتزیتی چابهار- میلک، اتصال راه‌آهن چابهار به آسیای میانه، پیشرفت روند گازکشی در زاهدان، برنامه ‌ریزی و ساماندهی معادن و محصولات کشاورزی و دامداری و فروش آنها در بازارهای جهانی، راه‌اندازی کارخانه بسته ‌بندی خرما، لوله ‌کشی زمین های کشاورزی، ایجاد اشتغال و رفع بخشی از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان را خواستار شد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان همچنین از خدمات بهداشتی ارتش در سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

نظر شما