شناسهٔ خبر: 22897091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشریه ایتالیایی: سعودی ها امروز به اسرائیل نزدیکترند تا فلسطین

رم - ایرنا - نشریه 'ایتالیا اوجی' با اشاره به اینکه سعودی ها امروز به اسرائیل نزدیکترند تا فلسطین، نوشت: سطح روابط عربستان و اسرائیل چند وقتی است که افزایش یافته و دورنمای عادی سازی روابط میان این دو دیگر یک معما نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این نشریه ایتالیایی افزود: برای کشورهای خلیج (فارس) امروز دشمنی با ایران مهم تر از سرنوشت فلسطین است و در منطقه ای که با سیاست جدید آمریکا و افزایش قدرت ایران وارونه شده است، اتحادها دو باره شکل می گیرند.
این نشریه نوشت: محمد بن سلمان در عربستان سعودی، در حال ایجاد فضایی جدید در قبال اسرائیل است، در حالی که در پشت صحنه، همکاری امنیتی و ارتباط سال ها است وجود دارد.
در ماه سپتامبر خاخام 'ماروین هیر' موسس مرکز Simon Wiesenthal در لوس انجلس ادعا کرد که حامد بن عیسی الخلیفه حاکم بحرین با لغو بایکوت اسرائیل از سوی کشورهای عربی موافقت کرده است. امارات به رزیم صیونیستی اجازه داده تا یک نمایندگی در مقر آژانس بین المللی انرژی قابل تجدید در ابوذبی دایر کند.
به عقیده برخی ناظران این ابتکار روشی برای آماده کردن افکار عمومی در کشورهای خلیج (فارس) برای رسمی کردن روابط میان خلیفه نشینان و اسرائیل است که منجر به تضعیف همبستگی با فلسطینی ها می شود.
برخی تحلیل گران نیز معتقدند، فلسطینی ها به عربستان خیانت کردند چرا که حماس از محسوب کردن حزب الله لبنان که طرفدار ایران است، به عنوان سازمان تروریستی ممانعت کرده است.
عربستان سعودی در راس محور ضد ایران در خاورمیانه قرار دارد. در این میان نتانیاهو رویای نزدیکی با کشورهای سنی و پس از آن احتمالا پیدا کردن یک راه حل برای مساله فلسطین را دارد و این برعکس آن چیزی است که تاکنون اتحادیه عرب انجام داده است. این اتحادیه عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را برای پایان اشغال سرزمین های فلسطینی مشروط کرده است.
عربستان و امریکا به ویژه محمد بن سلمان و جارد کوشنر داماد ترامپ، در حال تدوین برنامه ای برای تنظیم حل مناقشه اسرائیل و فلسطین و تسهیل عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی هستند، چیزی که خوشایند فلسطین ها نیست .
اروپام**461 *شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما