شناسهٔ خبر: 22897074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رحمانی فضلی: ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است/ مسئولیت تنش در منطقه بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکاست

تهران- ایرنا- وزیر کشور به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض آشکار قطعنامه های بین المللی دانست و تاکید کرد: ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است و مسئولیت تنش در منطقه بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، عبدالرضا رحمانی در کانال تلگرامی وزیر کشور با ابراز همدردی با مردم مقاوم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و نوشت: مسئولیت افزایش تنش ها در منطقه و بیت المقدس بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
وزیر کشور تصریح کرد: روسای جمهوری پیشین آمریکا نیز با آگاهی از بازتاب و بازخورد منفی جهانی این اقدام و عملی کردن مصوبه کنگره آمریکا تاکنون از انتقال سفارت آمریکا به قدس سرباز می زدند اما ترامپ و دولت تجار آمریکا با این تندروی ها متوجه پیامدهای اقدام خود نیستند.
وی با اشاره به واکنش های تند جهانی علیه اقدام ترامپ اضافه کرد: مخالفت روسای جمهور سایر کشورها، سازمان های بین المللی و ... با این اقدام دولت آمریکا نشان دهنده خطا و اشتباه رهبردی و استراتژیک ترامپ در منطقه است.
وزیر کشور با تاکید بر تحریک آمیز و نابخردانه بودن اقدام دولت آمریکا و با اشاره به عواقب نامطلوب این کار، افزود: با توجه به اینکه شهر قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
رحمانی فضلی با بیان این اقدام آمریکایی ها نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه موجب افزایش تنش ها می شود که مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: یکی از علت های این اقدام دولت آمریکا در این برهه زمانی ناشی از موضع سازش گرایانه کشورهای مرتجع عربی و فاش شدن روابط پنهای آنها با رژیم صهیونیستی است.
وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی جهان، بی آبرویی حامیان تروریست های شکست خورده در عراق و سوریه به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی را با اینگونه اقدامات فراموش نخواهد کرد لذا در نهایت پیروزی از آن مردم مقاوم فلسطین و نیروهای مقاومت خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ چهارشنبه (6 دسامبر برابر با 15 آذرماه) در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
به گزارش ایرنا، امروز جمعه در سراسر ایران اسلامی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یکپارچه بر ضد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس تظاهرات کرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استکباری جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریاد کشیدند.
سیام**3070**1055
خبرنگار: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما