شناسهٔ خبر: 22897002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت زاهدان:آمریکا به دنبال جبران شکست های خود است

زاهدان - ایرنا - امام جمعه موقت زاهدان گفت: کشورهای استکباری به ویژه آمریکا که در سوریه و عراق شکست خورده اند هم اینک با مطرح کردن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به دنبال جبران شکست های خود در منطقه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زاهدان در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: به مدد الهی این اقدام استکبار جهانی نیزعلیه خودشان استفاده و منجر به شکست آنان خواهد شد به طوری که در چند سال آینده به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی« کشوری به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت».
به گزارش ایرنا، با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
امام جمعه موقت زاهدان آگاهی نداشتن مسلمانان از برکات وحدت، استبداد حاکمان، وجود کشورهای خارجی و استکبار، تجزیه کشورهای اسلامی و پیروی و اطاعت نکردن مسلمانان از یک رهبر واحد را از جمله دلایل نبود وحدت در میان مسلمانان ذکر کرد.
حجت الاسلام راهداری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در کنفراس وحدت گفت: رهبر معظم انقلاب در این همایش مهم زبان جمهوری اسلامی ایران را زبان نصیحت ذکر کردند.
وی افزود: ایران اسلامی بدون ترس و واهمه از کشورهای مستکبر با تمام توان؛ تلاش خود را برای ثبات در منطقه و به ویژه در کشورهای اسلامی بکار خواهد بست.
وی تاکید کرد: نبود ترس از قدرت بیگانگان و احساس امنیت از قدرت دفاعی ایران برای کشورهای منطقه از دیگر محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در این نشست مهم بود.
وی با اشاره به نامه رئیس سازمان سیا به سردار سلیمانی گفت: احساس ناتوانی سبب شد تا این سازمان به عنوان قدرت برتر این کشور در مقابل یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احساس عجز کند.
امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: امروز به برکت تفکر بسیج که روز به روز در کشورهای اسلامی، منطقه و دنیا در حال گسترش است تمام قدرت های استکباری در مقابل آن خوار و کوچک می شوند.
حجت الاسلام راهداری با تبریک سالگرد راه اندازی شورای انقلاب فرهنگی گفت: این نهاد مهم و تاثیر گذار در جامعه باید به وظایف خود از جمله تدبیر اصول فرهنگی نظام، نشر آثار فرهنگی انقلاب و غیره را به خوبی انجام دهد.
وی با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش در پیشرفت و آبادانی کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی پرداختن به پژوهش در دانشگاهها و حوزه های علمیه را راهگشای مشکلات در جامعه ذکر کرد.
7316** 3213/1042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: نوری

انتهای پیام /*

نظر شما