شناسهٔ خبر: 22896686 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

غرب استان اصفهان چهره زمستانی به خود گرفت

اصفهان -ایرنا- با فعالیت سامانه بارشی در شب گذشته شهرستان های غرب استان شامل فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت چهره زمستانی به خود گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ در حالی که آذر ماه به نیمه خود رسیده است، پس از مدت ها انتظار، بارش برف موجب خرسندی مردم و کشاورزان مناظق غرب و جنوب غرب استان اصفهان شد.
به گفته حشمت الله اصلانی رئیس اداره هواشناسی فریدونشهر، ارتفاع برف در این شهرستان بیش از 19 سانتی متر و در مناطق کوهستانی بویژه گردنه کلوسه به 50 سانتی متر رسیده است .
از طرفی محسن مقدسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر گفت: به سبب کولاک شدید و ارتفاع 50 سامتی متری برف ارتباط روستاهای کلوسه، دورک، وستگان، وزوه، کاهگانک و کاهگان بالا و پایین با مرکز شهرستان قطع شده بود.
وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری هم اکنون کلیه راه های شهرستان از جمله گردنه کلوسه با تلاش ماموران راهداری باز است .
روستاهای کلوسه، وستگان، کاهگان علیا، کاهگان سفلی، دورک، کاهگانک و وزوه در منطقه پشتکوه دوم فریدونشهر قرار دارند.
*بارش برف در چناررود چادگان
همزمان با فعالیت سامانه بارشی در غرب استان، بارش برف در برخی نقاط شهرستان چادگان نیز موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شده است.
بارش‌ها در بخش چناررود این شهرستان شدت بیشتری داشت به طوری که میزان بارش برف در روستای پرمه بخش چنار رود این شهرستان بیش از 4 سانتی متر گزارش شده است.
در شهر چادگان نیز بارش برف برای ساعاتی چهره زمستانه به شهر داد اما ارتفاع برف بسیار ناچیز بود.
بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی از جمله محور چادگان - داران به 4 سانتی متر رسید و از همان ساعات ابتدایی شب گذشته اکیپ برف روب در این محور مستقر شد.
به گزارش ایرنا؛ بارش برف در شب گذشته همچینن موجب پدیدار شدن صحنه های زیبایی در شهرها و روستاهای غرب استان شده است.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
9861*گزارش: فاطمه زمانی** انتشار: سلطانمرادی

انتهای پیام /*

نظر شما