شناسهٔ خبر: 22896583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دلیل برودت هوا؛

2200 بی خانمان شب گذشته در مددسراهای شهرداری تهران اسکان داده شدند

تهران-ایرنا- مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آغاز فصل سرما و آماده باش گشت های فوریت های اجتماعی گفت: 2هزار و 200 بی خانمان و کارتن خواب شب گذشته (پنجشنبه شب) در 18 مددسرا اسکان داده شدند.

صاحب‌خبر -

رضا قدیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای جذب و اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان با توجه به برودت هوا اظهار کرد: پیش از این 16 مددسرا در تهران فعال بودند که در چند روز گذشته 2 مددسرا در مناطق یک و 13 فعالیت خود را آغاز کردند و در مجموع 18 مددسرا با ظرفیت 3هزار و 500 نفر آماده اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان است.
وی با بیان اینکه 45 خودرو گشت فوریت های اجتماعی شهرداری تهران برای جذب افراد کارتن خواب و بی خانمان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، گفت: این گشت ها شب گذشته تا صبح، در حال گشت زنی بودند و مشکل خاصی در سطح شهر تهران نداشتیم.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: این سازمان امشب، از ساعت 22، به صورت ویژه تعدادی دستگاه اتوبوس را به عنوان مددسرای سیار در محلات و پاتوق های افراد بی خانمان و کارتن خواب از جمله مناطق 2(دره فرحزاد)، 5، 15 و 18 و به خصوص منطقه 12 (شوش) پنج دستگاه اتوبوس، مستقر خواهد کرد که این اتوبوس ها نیز مددجویان را به مددسراها هدایت می کنند.
قدیمی اظهار کرد: برخی از افراد مراجعه کننده به مددسراهای سیار که مصرف کننده حاد مواد مخدر بوده و بنا به دلایل مختلفی حاضر نیستند در مددسراها اسکان داده شوند که ما هم اصراری به حضور آنان در مددسراها نداریم، با توجه به سرمای هوا در اتوبوس های آماده سازی شده و گرم، شب تا صبح مانده و علاوه بر یک وعده غذا، خدمات بهداشتی و درمانی در صورت نیاز به آنان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه مددجویان اسکان داده شده در مددسراها عمدتا خودمعرف هستند، گفت: برغم وجود گشت های فوریت های اجتماعی شهرداری تهران و مددسراهای سیار، بسیاری از کارتن خواب ها و بی خانمان ها به علت حضور در مکان های مختلف و مخفی مانند زیر پل ها و... شناسایی نمی شوند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: براین اساس از شهروندان درخواست می کنیم که اگر افراد بی خانمان و کارتن خوابی را در خیابان مشاهده کردند و یا از پاتوق های این افراد اطلاع داشتند، با سامانه 137 تماس گرفته و موضوع را به شهرداری تهران اطلاع دهند تا افراد بی خانمان و کارتن خواب در شب های سرد به خصوص امشب، به سمت مددسراها هدایت شوند و در خیابان آسیب نبینند.
قدیمی گفت: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مشکلی از لحاظ فضا، ظرفیت و زیرساخت برای اسکان افراد بی خانمان و کارتن خواب در فصل سرما ندارد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم که بیش از 3هزار و 500 مددجو در مددسراها اسکان داده نخواهد شد که اگر تعداد مددجویان بیش از ظرفیت مددسراها شود، به صورت کف خواب و خارج از ظرفیت از آنان پذیرایی می کنیم و نمی گذاریم که افراد بی خانمان و کارتن خواب شب در خیابان بمانند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره اسکان زنان و کودکان بی خانمان گفت: برای اسکان زنان بی خانمان، مادران و کودکان مکان های جداگانه ای در نظر گرفته شده، هر چند وضعیت آنان حادتر از آقایان نیست.
قدیمی افزود: مددسرای چیتگر و لویزان با ظرفیت 300 نفر برای اسکان زنان بی خانمان درنظر گرفته شده که شب ها بیش از 50 نفر به این مراکز مراجعه نمی کنند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: کودکان بی خانمان نیز بعد از جذب به بهزیستی تحویل داده می شود که این سازمان نیز زیرساخت های لازم را برای نگهداری از آنان دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*

نظر شما