شناسهٔ خبر: 22896012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آمریکا اصلی ترین دشمن مسلمانان و غیر قابل اعتماد است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغال گر اسرائیل نشانه ضعف آمریکا است، افزود: آمریکا اصلی ترین دشمن مسلمانان و غیر قابل اعتماد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۷ آذر) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه از شیوه های شیطان تزئین و آرایشگری است و خداوند در قرآن کریم بعضی از این آرایشگری ها را تبیین کرده است، افزود:خداوند متعال در آیه ۶۳ سوره نحل با قسم خوردن به اسم خود قصد داشته تا مردم را از اهمیت آرایشگری شیطان آگاه کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طبق آیه ۶۳ سوره مبارکه نحل یکی از ارایشگری های شیطان وادار کردن مردم به ایستادگی در برابر تغییر و تحول است به طوری که بعضی از مردم در مقابل انبیای الهی ایستادند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه رفاه طلبی، عیش و نوش و فزون خواهی از ابزار های شیطان است،افزود: زمانی که فساد و دزدی در جامعه رواج پیدا می کند باید تحولی در جامعه ایجاد شود اما شیطان با آرایشگری خود مقابل این تغییر و تحول را می گیرد تا هم چنان بتواند سلطه باشد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به کلمه《یوم》در این آیه گفت: در این آیه ۴ تفسیر در رابطه با این کلمه وجود دارد و اولین تفسیر این است که شیطان در دنیا ولی و سرپرست کسانی است که به وسیله آرایشگری شیطان فریب خوردند و در مقابل انبیا الهی ایستادند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص سومین تفسیر در رابطه با کلمه 《یوم》 ادامه داد: شیطان در روز قیامت ولی و سرپرست کسانی است که از آرایشگری شیطان پیروی کرده و مانع تغییر و تحول الهی در جامعه شدند.

 

خطیب جمعه مشهد به چهارمین تفسیر از کلمه 《یوم》 اشاره کرد و گفت: انسان هایی که به وسیله آرایشگری شیطان در مقابل تغییر و تحول در جامعه می ایستند در واقع همان برده های شیطان هستند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این نکته که اگر انسان فراموش کند بنده خداست شیطان بر او مسلط می شود افزود: اگر زمانی کسی در رابطه با روز قیامت به شما پند و اندرزی داد و شما در مقابل او احساس تکبر کردید مواظب باشید چرا که ممکن است فریب آرایشگری شیطان را بخورید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت وسط معرفی کرده است گفت:برجسته ترین ویژگی امت اسلامی و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) سرسخت بودن در برابر کفار است و نتیجه این مقاومت ها به دست آمدن سه پیروزی های بزرگ است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امت اسلام از ۱۳ آبان تا ۱۳ آذر شاهد سه پیروزی بزرگ بوده است، افزود: در روز ۱۳ آبان عربستان با انجام توطئه ای در خصوص نخست وزیر لبنان، درصدد ایجاد اختلاف شدید میان شیعه و سنی بود ولی در نهایت باشکست این توطئه ها شاهد بیشتر شدن نفوذ ایران در منطقه بودیم.

 

آیت الله علم الهدی گفت: در روز ۳۰ آبان نیز شاهد شکست تروریست های تکفیری داعش بودیم که در راس این فداکاری ها سردار سلیمانی قرار داشت. وی با اشاره به اینکه عربستان در جنگ داخلی یمن دخالت داشته است، افزود: در روز ۱۳ آذر نیز شاهد پیروزی نیرهای انصار الله در جنگ داخلی یمن بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با بررسی همه این پیروزی می فهمیم که در همه این پیروزی ها تکیه گاه اصلی مسلمانان ذات مقدس پروردگار است و ما فقط ایستادگی کردیم و مردم بدانند که این انقلاب و نظام مورد تایید امام زمان(عج الله تعالی شریف ) است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اقدام اخیر امریکا و رژیم صهیونیستی در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در واقع چاهی است که در نهایت خود آنان در آن سقوط می کنند، افزود: همه دنیا فهمید که آمریکا در رأس دشمنان اسلام است و نمی شود به آن اعتماد کرد و به آن امید داشت.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه امریکا با بیان این موضوع تمام مذاکرات ۴۰ ساله یهودی های اشغالگر قدس را با عرب های فلسطین زیر سوال برده است گفت: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغال گر اسرائیل نشانه ی ضعف آمریکاست و آمریکا باید بداند با مطرح کردن این موضوع باید در مقابل ۲ میلیارد جمعیت مسلمان جهان بایستد.

نظر شما