شناسهٔ خبر: 22895745 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

موج رسوایی آزار جنسی در کنگره آمریکا

سومین نماینده کنگره آمریکا هم به دلیل بدرفتاری جنسی از سمتش استعفا کرد.

صاحب‌خبر -
ایسنا: این بار یک نماینده جمهوری‌خواه تصمیم گرفته تا به دلیل گرفتار شدن در رسوایی جنسی از سمت خود کناره‌گیری کند.

ترنت فرنکز که نماینده ایالت آریزونای آمریکاست در پانزده سال گذشته عضو مجلس نمایندگان بوده است.

گزارش شده که فرنکز دیداری با رئیس مجلس نمایندگان داشته و وقتی پل راین موارد اتهامی را برای او برشمرده فرنکز آن‌ها را کتمان نکرده است.

پیشتر نیز روز پنجشنبه سناتور دموکرات ال فرنکن اعلام کرده بود که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. در هفته جاری نیز یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان هم که بیش از پنجاه سال در کنگره آمریکا بوده به دلیل رسوایی جنسی از سمت خود استعفا کرد.

در ماه‌های اخیر و در پی رو شدن تعرض‌های جنسی پی‌درپی هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود، بسیاری از زنان غربی شروع به افشای تجاوز‌ها و آزار‌های جنسی مردان قدرتمند و سرشناس عرصه هنر و سیاست علیه خود کردند. این روند در نهایت منجر به کناره‌گیری بسیاری از این مردان از قدرت شد.

پل راین در بیانیه‌ای نوشته که از آقای فرنکز خواسته بود تا استعفا کند.

ترنت فرنکز، محافظه‌کار و عضو کمیسیون راست‌گرایان مجلس نمایندگان است.

او نخستین جمهوری‌خواهی است که بابت تعرض جنسی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

گزارش شده که نماینده دیگری از حزب جمهوری‌خواه آمریکا در این وضعیت قرار دارد، اما هنوز نگفته که از سمتش کنار می‌کشد یا نه.

این نماینده "بلیک فارنتولد" نام داشته و متهم است که نه تنها همکارش را مورد تعرض قرار داده بلکه او را تهدید هم کرده که شکایت نکند.

به گزارش بی. بی. سی، به جز این‌ها فردی دیگری نیز کاندیدای سنای آمریکا شده که متهم به آزار و اذیت دختران نوجوان شده است. وی که "روی مور" نام داشته و کاندیدای سنا از ایالت آلاباما شده اتهام‌هایش را رد کرده است.

با وجود آنکه جمهوری‌خواهان پیشتر از او خواسته بودند از رقابت‌ها کنار بکشد، اما با اعلام حمایت دونالد ترامپ از او، حالا به او کمک مالی هم می‌کنند.

در حالی که ال فرنکن با اتهام‌های مشابه سنا را ترک می‌کند، نمایندگان حزب دموکرات می‌پرسند که چرا مور از دور کنار نمی‌رود.

با این وجود جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها را متهم می‌کنند که مخصوصا هم‌حزبی خود را به خارج شدن از سنا واداشتند تا جلوی ورود روی مور به سنا را بگیرند. آن‌ها می‌گویند که دموکرات‌ها بیش از اینکه به فکر حقوق زنان باشند در فکر بازی سیاسی هستند.

نظر شما