شناسهٔ خبر: 22895565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خبرنگار تسنیم در دیرالزور گزارش می‌دهد

نابودی کامل «داعش» در کرانه غربی فرات/درگیری خونین داعش و النصره در شمال سوریه

R36355/P36461/S8,90,94/CT7

منابع سوری از نابودی کامل داعش در حومه شرقی دیرالزور و درگیری‌های شدید در حومه شمال شرقی حماه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دیرالزور، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها طی ساعات گذشته تمام روستاها و شهرک‌های واقع در کرانه غربی رودخانه فرات در حومه دیرالزور که در امتداد جاده البوکمال به دیرالزور قرار دارند، پس از بیرون راندن بقایای گروه تروریستی داعش به طور کامل آزاد کردند.

نیروهای پیشرو از محور المیادین با نیروهای مستقر در البوکمال در حومه دیرالزور پس از پاکسازی مناطقی در غرب رودخانه فرات از لوث داعشی‌ها پیوستند تا بقایای داعشی در هسته‌های کوچکی که هیچ وزن و ارزش نظامی ندارد، محاصره شوند.

آزادسازی این مناطق سبب شد تا راه منتهی به مرزهای سوریه و عراق تا شهر دیرالزور کاملا امن شود.

یک منبع نظامی تاکید کرد نیروهای ارتش سوریه با همکاری متحدان تمام حوضه رود فرات را پس از آزادسازی 27 روستا و شهرک و منطقه که بیانگر آخرین حضور عملی تروریست‌های داعشی در بیابان بود، به سیطره خود درآوردند.

در شمال سوریه هم درگیری‌های شدید میان تروریست‌های باند تحریرالشام(جبهه النصره) و جند الاقصی وابسته به داعش در حومه شرقی حماه به کشته شدن بیش از 60 تروریست از دو طرف منجر شده است، داعشی‌ها در درگیری با تحریرالشام، چند شهرک و روستا را از سیطره آنها خارج کردند و بر آن مسلط شدند.

خبر دیگر اینکه شماری از شهروندان مجروح فوعه و کفریا در منطقه الراشدین در غرب حلب با نظارت هلال  احمر سوریه تحویل داده شدند،‌تعداد این افراد 15 نفر شامل مردان و زنان و کودکان بودند که در جریان انفجار تروریستی آوریل گذشته زخمی شده بودند، در آن حادثه بیش از 350 نفر نفر از شهروندان شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه که در جریان توافق تبادل قرار بود، وارد حلب شوند در حمله تروریست‌های تکفیری شهید و زخمی شده بودند.

با این حال همچنان بیش از 150 زن و کودک و افراد سالخورده در اسارت گروه‌های تروریستی در ادلب و مناطق هم مرز با ترکیه به سر می‌برند و درخواست‌های مستمر مردم کفریا و فوعه برای روشن شدن سرنوشت عزیزانشان به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما