شناسهٔ خبر: 22895080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آژانس پناهندگان سازمان ملل:

پیش از بازگشت آوارگان روهینگیا باید صلح و ثبات در راخین برقرار شود

خبرگزاری میزان- آژانس پناهندگان سازمان ملل درباره هرگونه بازگشت شتابزده مسلمانان روهینگیا به میانمار هشدار داده و اعلام کرده است که پیش از هرگونه بازگشت مسلمانان روهینگیا باید صلح و ثبات در ایالت راخین برقرار شود.

صاحب‌خبر -

هشدار سازمان ملل درباره  بازگشت شتابزده آوارگان روهینگیا به میانماربه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، آژانس پناهندگان سازمان ملل درباره هرگونه بازگشت شتابزده مسلمانان روهینگیا به میانمار هشدار داده و اعلام کرده است که پیش از هرگونه بازگشت مسلمانان روهینگیا باید صلح و ثبات در ایالت راخین برقرار شود.

این آژانس سازمان ملل می‌گوید که بازگشت آوارگان روهینگیا باید طبق استانداردهای بین‌المللی و داوطلبانه انجام شود.

«آدریان ادواردز»، سخنگوی کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره می‌گوید: بسیار مهم است که بازگشت مسلمانان روهینگیا شتابزده و زودهنگام نباشد، این آوارگان نمی‌توانند به شرایط ناپایدار در ایالت راخین بازگردند.

به گفته این مقام سازمان ملل و نیز «لئونارد دویل» از سازمان بین‌المللی مهاجرت حدود 20 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در ماه نوامبر و 270 نفر نیز در ماه دسامبر به بنگلادش فرار کرده‌اند و شمار آفرادی که از 25 آگوست تاکنون به بنگلادش فرار کرده‌اند به 646 هزار نفر رسیده است.

گروه‌های حقوق بشری پیش از این درباره عدم وجود سیستم نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار ابراز نگرانی کردند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز پیش از این اعلام کرد که شواهدی مبنی بر احتمال نسل‌کشی در میانمار وجود دارد.

«زید رعدالحسین» روز سه‌شنبه گذشته ضمن بیان این مطلب که فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش همچنان ادامه دارد گفت: جنایت نسل‌کشی در ایالت راخین از سوی نیروهای ارتش میانمار را نمی‌توان رد کرد. 

 

انتهای پیام/

نظر شما