شناسهٔ خبر: 22894012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بعد از نماز جمعه برگزار شد؛

تظاهرات «جمعه خشم» علیه آمریکا و اسراییل در سراسر استان تهران

تهران- ۳۸ شهر و بخش از استان تهران در جمعه خشم شاهد برگزاری راهپیمایی گسترده در اعتراض به اقدام سخیف ترامپ و اعلام به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- الهه آهنگر: ظهر جمعه در شهر تهران و ۳۸ شهر و بخش از این استان راهپیمایی هایی برای اعتراض به اقدام سخیف ترامپ و اعلام به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار شد.

بر اساس این گزارش گروه های مختلف مردم مومن استان تهران با قرائت قطعنامه، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک بشریت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانسته و مراتب نفرت و خشم قلبی خود از این ددمنشی و سیاست های خصمانه به ویژه از تصمیم ابلهانه ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت المقدس و رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

در شهر تهران، پایتخت ایران، نمازگزاران پس از برگزاری نماز جمعه از درب های خروجی مصلی به سوی ایستگاه مترو مصلی راهپیمایی کرده و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، مساله فلسطین را در راس مسائل سیاسی امت اسلام دانسته و بر پایداری در مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادی و نجات ملت فلسطین تاکید کردند.

همچنین شهر ورامین در جنوب استان تهران نیز شاهد برگزاری راهپیمایی وارثان قیام ۱۵ خرداد ۴۲ از مصلی این شهر به سوی گلزار شهدای سید فتح الله به منظور اعلام مخالفت با تصمیم ابلهانه ترامپ بود و راهپیمایان با قرائت قطعنامه ای اعلام داشتند، که سرزمین فلسطین بزرگ تر از آن است، که ترامپ بتواند با این گونه تصمیمات تاریخ آن را تغییر دهد.

استان تهران صحنه اعلام خشم و انزجار علیه آمریکا

به علاوه در شهرهای قرچک و پیشوا نیز شاهد برگزاری راهپیمایی هایی برای اعلام انزجار از تصمیم ترامپ بودیم، راهپیمایان در این شهرها نیز با قرائت قطعنامه ای اعلام داشتند، که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغال گر و تروریست پرور صهیونیستی، به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد، پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

در همین راستا مردم در شهر های خیرآباد، جوادآباد، شهریار، اندیشه، صباشهر و باغستان راهپیمایی هایی در اعتراض به سیاست های خصمانه ترامپ برگزار کردند و بر حمایت از مستضعفین و مظلومین جهان، به خصوص مردم مظلوم و قهرمان فلسطین با الهام از آموزه های مکتب انسان ساز اسلام و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و بنیان گذار انقلاب اسلامی تاکید کردند.

مردم مومن قلعه نو، وحیدیه و شهرری نیز در جنوب و غرب استان تهران، امروز جمعه در حمایت از شهر قدس، مسجد الاقصی و مقابله با اشغالگران صهیونیست به خیابان ها آمده و اعلام کردند که مسجد الاقصی خط قرمز ما است و نمی شود نسبت به آن ساکت نشست.

راهپیمایان کهریزک، قیامدشت،حسن آباد، خاورشهر، باقرآباد نیز در جمعه خشم مخالفت خود را با تصمیم ابلهانه ترامپ اعلام کرده و خواستار اقدام متحد جهان اسلام علیه این تصمیم شدند.

مردم مومن و نمازگزاران پاکدشت، شریف آباد، فرون آباد، اسلامشهر و احمدآباد مستوفی نیز در صفوفی متحد، در حالی که طلاب علوم دینی نیز در میان آن ها قرار داشتند، ضمن راهپیمایی با قرائت قطعنامه ای اعلام کردند، که تصمیم نابخردانه ترامپ و رژیم صهیونیستی را نوعی اعلام جنگ با فلسطین و دنیای اسلام دانسته و در مقابل این زیاده خواهی و حرکت شیطانی، هم چنان مقاوم ایستاده و از آرمان های فلسطین دفاع خواهند کرد.

جهان اسلام برای حمایت از قدس متحد ویکپارچه شود

امام جمعه چهاردانگه که در جمع تظاهرات کنندگان این شهر حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار اعتراض گسترده مسلمانان جهان و نیز دولت های اسلامی در حمایت از قدس و مخالفت با اقدام سخیف رییس جمهور آمریکا شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد گل وردی، قدس را خط قرمز امت اسلام دانست و اضافه کرد: اجازه گستاخی به دشمنان را نخواهیم داد.

وی ملت های اسلامی را به وحدت دعوت کرد وگفت: وقت آن رسیده که جهان اسلام برای حمایت از قدس متحد ویکپارچه شوند.

تظاهرات مشابهی نیز در دماوند، آبسرد، کیلان، فیروزکوه، پردیس، رودهن، بومهن، شهرقدس، بهارستان، نسیم شهر، صفادشت، ملارد، لواسانات، رودبار قصران، رباط کریم، نصیر شهر و پرند برگزار شد.

لازم به ذکر است ترامپ اخیرا در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه مسلمانان جهان اعلام کرده است که قدس را به جای تل آویو به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

نظر شما