شناسهٔ خبر: 22892948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موگرینی: تصمیم ترامپ درباره قدس منطقه را ملتهب می کند

تهران – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: این تصمیم منطقه را ملتهب می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان بر تلاش اتحادیه اروپا برای پیشگیری از تاثیرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا پیرامون قدس تاکید کرد.
موگرینی با اشاره به وضعیت منطقه که به گفته او 'در حال حاضر به اندازه کافی مملو از تنش ها و تقابل ها' است، تصمیم جدید ترامپ را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: این تصمیم منطقه را به شکلی کاملا خطرناک ملتهب می کند.
دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه این تصمیم ایفای نقش برای آمریکا در احیای فرایند صلح را سخت تر می کند، تصریح کرد: ترامپ عرب ها و فلسطینی را در موضع سختی قرار می دهد.
موگرینی یادآورشد که روز پیش از اعلام تصمیم ترامپ با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت و گو داشته و مخالفت اروپا را به صورت صریح اعلام کرده است.
موگرینی در پاسخ به پرسشی درباره برخوردهای ترامپ با دیگر کشورهای جهان از جمله در موضوع توافق هسته ای ایران گفت: از نظر اروپا وقتی توافقی هست که به مدت 2 سال جواب داده و آژانس هسته ای 9 بار آن را تائید کرده، نباید آن را تخریب کرد.
موگرینی تصریح کرد: این توافق باید حفظ شود. این موضوع خیلی ساده و سر راست است و به همین دلیل کشورهای اروپا و دیگر کشورهای جهان از آمریکا می خواهند به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بماند.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما