شناسهٔ خبر: 22892875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امکان ساخت و ساز با ارتفاع بالا در شهر اصفهان وجود ندارد

رئیس اتحادیه هتل‌داران اصفهان گفت:امکان ساخت و ساز با ارتفاع بالا در شهر اصفهان وجود ندارد و به همین خاطر سرمایه‌گذاران به ساخت هتل در محورهای ورودی و خروجی شهر سوق پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی نریمانی  با اشاره به ساخت هتل‌های جدید در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی هتل در حال ساخت بوده‌اند و مجوز موافقت اصولی را کسب کرده‌اند که 30 مورد از این هتل‌ها در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به خصوصیت تاریخی بودن شهر اصفهان، بیان کرد: امکان ساخت و ساز با ارتفاع بالا در شهر اصفهان وجود ندارد و به همین خاطر سرمایه‌گذاران به ساخت هتل در محورهای ورودی و خروجی شهر سوق پیدا کرده‌اند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران اصفهان، با بیان این که ساخت هتل در محورهای خروجی و ورودی شهر محدودیت‌های ارتفاع و ترافیکی ندارد، عنوان کرد: سال‌های گذشته بیشتر سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز هتل در محورهای اصلی شهر مانند خیابان چهارباغ انجام شده بود و همین باعث بروز مشکلات ترافیکی شده بود.

وی با بیان این که برای ساخت یک هتل 5 ستاره 3 الی 5 سال زمان می‌برد، مطرح کرد: نمی‌توان گفت توسعه و ساخت هتل یک کار زودبازده است و هر هتل بنا بر تعداد تخت و اتاقی که دارد نیروی کار نیاز دارد و به طور معمول هر اتاق در هتل 5 ستاره بین 3 تا 5 نفر نیروی کار احتیاج دارد.

نریمانی با بیان این که نمی‌شود آمار و ارقام دقیقی در خصوص ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هتل‌داری ارائه کرد، تصریح کرد: بنا به توسعه هر چه تعداد ساخت هتل‌ها بیشتر شود اشتغال بیشتری نیز ایجاد می‌شود و هر گردشگری که وارد شهر می‌شود در چرخه اقتصادی می‌تواند تا 900 شغل ایجاد کند.

وی با بیان این که از روز نخست ساخت یک هتل، اشتغال‌زایی نیز در کنار آن ایجاد می‌شود، ادامه داد: خرید تجهیزات هتل‌ها که عمدتاً ایرانی است نیز اشتغال زایی غیر مستقیم دارد و از زمانی که کلنگ یک هتل زده می‌شود تا روزی که چراغ آن روشن می‌شود، اشتغال‌زایی دارد.

رئیس اتحادیه هتل‌داران اصفهان در خصوص حمایت نهادهای شهری مرتبط از ساخت و ساز هتل، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، استانداری، وزارت راه و شهرسازی و شورای شهرها از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کنند.

وی بانک‌ها را تنها دست‌انداز در مسیر ساخت و ساز هتل‌ها دانست و یادآوری کرد: چرا بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های مالی از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت نمی‌کنند و پول خود را در این مسیر قرار نمی‌دهند یا این که تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران این بخش در نظر نمی‌گیرند؟

نریمانی با بیان این که اگر به سمت ساخت و ساز در حوزه گردشگری حرکت کردیم باعث رونق اقتصادی در کل کشور می‌شود، بیان کرد: گردشگران داخلی نیز از هتل‌ها استفاده می‌کنند البته هدفمان این است که با ارائه خدمات، به کشور ارز وارد کنیم و با تولید خدمات، صادرات نامرئی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: در توسعه گردشگری باید موازی کاری‌ها حذف شود و خانه‌های استیجاری غیر مجاز را منحل کنیم و یا نهادهای دولتی که در موازی کاری با بخش خصوصی کارهایی انجام می‌دهند اگر این موارد حذف شود وضعیت گردشگری بهبود خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م

 

یک اتاق هتل 5 ستاره بین 3 تا 5 نفر اشتغال زایی دارد

نظر شما