شناسهٔ خبر: 22892375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده جدا شده از «نیروهای دموکراتیک سوریه»:

آزادسازی رقه، یک نمایش بود/ با توافق آمریکا ۴ هزار داعشی از رقه به دیرالزور منتقل شدند

سخنگوی پیشین گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» می‌گوید که آنچه درباره آزادسازی رقه گفته می‌شد، تخیل محض بود و آمریکا قصد داشت پس از توافق با داعش، سریع‌تر این گروه را به دیرالزور منتقل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «طلال سلو» سخنگوی پیشین و جدا شده از گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، اظهارات جدیدی درباره تسلط این نیروها بر شهر رقه مطرح کرد.

سلو تأکید کرد که هزاران نفر از عناصر داعش با یک توافق ومعامله پنهانی که با موافقت واشنگتن انجام شد، شهر رقه را ترک کردند.

البته در آن زمان نیروهای دموکراتیک که غالب عناصر آن کُرد هستند، مدعی بودند که در حال نبرد با تروریستهای خارجی داعش هستند که به شدت در رقه ایستادگی کرده اند.

مسئولان آمریکایی این اظهارات سلو را «دروغ و جعلی» خواندند، ولی یک مسئول امنیتی که سه هفته قبل از سلو به ترکیه فرار کرده بود، همین داستان را از عقب نشینی داعش از رقه روایت کرد.

سلو در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شمار عناصر داعشی که به آنان اجازه داده شد، رقه را ترک کنند، بسیار بیشتر از آن چیزی بود که گفته شد و «آنچه درباره نبرد پایانی گفته شد، تخیل محض بود و هدف از آن دور نگاه داشتن خبرنگاران بود تا عملیات انتقال [عناصر داعش] به پایان برسد».

البته منابع خبری در همان زمان انتقال داعش اعلام کرده بودند که صف کاروان داعش 7 کیلومتر بود و شامل 50 کامیون، 13 اتوبوس و 100 خودروی وابسته به این گروه بود که در حال ترک رقه بودند.

سلو در ادامه خاطر نشان کرد: «توافق شد که 4 هزار نفر از تروریستها به همراه خانواده هایشان بروند...این افراد به جز 500 نفر از آنها، همگی پیکارجویان [داعشی] بودند».

وی میگوید که تروریستهای داعش پس از خروج از رقه، به مناطق تحت اشغال خود در اطراف دیرالزور رفتند.

پس از این مسئله بود که نیروهای دموکراتیک تا سه روز به افراد غیر نظامی اجازه نمیدادند وارد رقه شوند.

این فرمانده جدا شده از نیروهای دموکراتیک در پایان اظهار داشت: «همه اینها (آزادسازی رقه) یک نمایش بود و آمریکا قصد داشت جنگ رقه زودتر به پایان برسد تا نیروهای دموکراتیک سوریه بتوانند به دیرالزور بروند».

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما