شناسهٔ خبر: 22892071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پرواز بمب افکن های اتمی آمریکا در حریم هوایی نزدیک چین و کره شمالی پرواز بمب افکن های اتمی آمریکا در حریم هوایی نزدیک چین و کره شمالی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد بمب افکن های 'بی 1 بی اتمی' آمریکا بار دیگر بر فراز منطقه دریای زرد و در نزدیکی مرزهای چین و کره شمالی پرواز کرده و تمرینات پرتاب بمب انجام داده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، در این ماموریت دو فروند از این هواپیماها پرواز کرده اند که دومین مورد در نوع خود در یک هفته گذشته است.
این پروازها در چارچوب بزرگترین رزمایش نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره انجام می شود که از روز دوشنبه با شرکت 230 فروند جنگنده شروع شد.
دو فروند هواپیمای بمب افکن آمریکا این ماموریت جدید را با همراهی نزدیک به 20 جنگنده انجام دادند و ارتش آمریکا این ماموریت را برای بالا بردن توان نیروی هوایی برای مقابله با کره شمالی مهم توصیف کرده است.
گزارش ها نشان می دهد بمب افکن های مذکور وارد حریم هوایی منطقه دفاعی ویژه کره جنوبی در اطراف جزیره جیجو شده اند که به مرزهای چین و کره شمالی نزدیک است.
این نخستین بار است بمب افکن های آمریکایی که از پایگاه این کشور در گوام واقع در اقیانوس آرام به منطقه اعزام شده اند، برای دو روز تمرینات پرتاب بمب انجام می دهند.
آمریکا برای رزمایش مذکور که پنج روز انجام می شود و ویجیلانت نامیده می شود، ده ها فروند از جنگنده های رادارگریز اف 22 و اف 35 را از ژاپن به کره جنوبی فرستاده است.
ارتش آمریکا می گوید که نزدیک به 12 هزار نفر از دو کشور در رزمایش شرکت دارند و ارزیابی توان نیروی هوایی و تجهیزات ذی ربط برای آمادگی رزمی از مهمترین علت های برگزاری این تمرینات است.

برچسب‌ها:

نظر شما