شناسهٔ خبر: 22891996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رقابت‌های جهانی وزنه برداری معلولین – مکزیک ۲۰۱۷؛

تیم ملی مردان وزنه برداری جانبازان و معلولین ایران قهرمان جهان شد/ سیامند رحمان دوباره بر بام دنیا ایستاد

قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان با کسب نشان طلا از رقابت‌های جهانی مکزیک، بار دیگر از عنوان قهرمانی خود در جهان دفاع کرد. ایران قهرمان جهان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جانبازان و معلولان، قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان با کسب نشان طلا از رقابت های جهانی مکزیک، بار دیگر از عنوان قهرمانی خود در جهان دفاع کرد.

سیامند رحمان در جریان برگزاری ششمین روز از مسابقات جهانی وزنه برداری معلولین مکزیک در رقابت های دسته فوق سنگین، 107+  کیلوگرم به مصاف حریفان رفت. وی در حرکت اول وزنه 265 کیلوگرمی را انتخاب کرد و به راحتی آن را بالای سر برد، در حرکت دوم وزنه 275 کیلوگرمی را نیز مهار کرد و درحرکت سوم با مهار وزنه 285 کیلوگرمی به نشان طلا و عنوان قهرمانی دست یافت. 

وی در حرکت اول وزنه 265 کیلوگرمی را انتخاب کرد و به راحتی آن را بالای سر برد، در حرکت دوم وزنه 275 کیلوگرمی را نیز مهار کرد و درحرکت سوم با مهار وزنه 285 کیلوگرمی به نشان طلا و عنوان قهرمانی دست یافت.

منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان نیز در حرکت اول وزنه 236 کیلوگرمی را انتخاب و به راحتی آن را مهار کرد، در حرکت دوم وزنه 241 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت سوم از مهار وزنه 260 کیلوگرمی بازماند و با رکورد 241 کیلوگرم به نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت.

سامان رضی نماینده ایران در دسته 97 کیلوگرم در مصاف با 7 وزنه بردار دیگر به روی تخته رفت و در حرکات اول و  دوم وزنه های 213 و 218 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت آخر وزنه 220 کیلوگرمی وی مورد پذیرش داوران قرار نگرفت و در نهایت با رکورد 218 کیلوگرم در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

محسن بختیار دیگر نماینده کشورمان نیز در رقابت های دسته 54 کیلوگرم به مصاف حریفان رفت و از دور مسابقات حذف شد. 

 بر این اساس کاروان کشورمان با کسب 3 نشان طلا، 4 نقره و یک برنز تا پایان روز ششم مسابقات در جایگاه دوم قرار دارد.

فردا و در هفتمین و آخرین روز مسابقات، صمد عباسی، آخرین نماینده کشورمان از ساعت 23 به وقت تهران در رقابت های دسته 65 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت.

رقابت های جهانی مکزیک از 11 تا 18 آذر ماه به میزبانی مکزیکوسیتی برپاست و تیم ملی ایران با 14 نماینده خود در این رویداد حضور یافته است.

* قهرمانی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین ایران در بخش مردان 

علی اصغر رواسی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: اگرچه یک روز به پایان مسابقات باقی مانده و هنوز یک نماینده ایران به روی تخته نرفته است، اما تیم ملی کشورمان در بخش مردان با کسب 3 نشان طلا، 4 نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

رواسی افزود: کشورهای دیگر در بخش بانوان نیز نماینده دارند و ایران با وجود اینکه از این امتیاز برخوردار نیست اما در بخش مردان عملکرد خوبی داشت و به مقام قهرمانی رقابت های جهانی مکزیک دست یافت.

رقابت های جهانی مکزیک از 11 تا 18 آذر ماه به میزبانی مکزیکوسیتی در حال برگزاری است و تیم ملی ایران با 14 نماینده خود در این رویداد حضور یافته است.

چین با مجموع 11 مدال ( 5 طلا، 4 نقره، 2 برنز) همچنان صدر نشین است که از این میان 4 نشان طلا، 3 نقره و یک برنز سهم بانوان این کشور از این مسابقات تا این لحظه بوده و در بخش مردان نیز تیم چین به یک طلا، یک نقره و یک برنز دست یافته و بر این اساس تیم ملی ایران با 3 نشان طلا، 4 نقره و یک برنز در بخش مردان، صدر نشین این مسابقات شد.

انتهای پیام/

نظر شما