شناسهٔ خبر: 22891795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

هشدار آمریکا به فلسطین درباره احتمال لغو دیدار عباس با پنس

ایسنا

صاحب‌خبر -

کاخ سفید اعلام کرد که لغو دیدار معاون رئیس جمهور آمریکا با محمود عباس که احتمال می‌رود از سوی مسئولان فلسطینی اتخاذ شود، نتایج معکوسی در بحث مذاکرات صلح خاورمیانه و روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، اخیرا جبریل الرجوب یکی از مسئولان ارشد جنبش فتح که ریاست آن را محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر عهده دارد گفته بود که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا که قرار است به منطقه سفر کند از سوی مسئولان فلسطینی پذیرفته نخواهد شد.

یکی از مسئولان کاخ سفید در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: همانگونه که برنامه ریزی شده پنس تصمیم دارد که با آقای عباس دیدار کند و هر گونه اقدام برای لغو این دیدار از سوی مسئولان فلسطینی یقینا نتایج معکوسی در پی خواهد داشت.

انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قدس و به رسمیت شناختن این شهر مقدس مسلمانان به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ خشم جهانی مسلمانان و واکنش‌های تند فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.

جبریل الرجوب گفت: من به نام فتح اعلام می‌کنم که معاون ترامپ در سرزمین فلسطین مورد اسقبال قرار نخواهد گرفت. او خواهان دیدار با عباس در نوزدهم ماه جاری میلادی در بیت لحم است اما این دیدار برگزار نمی‌شود و ما از دیگر پایتخت‌های کشورهای عربی نیز می‌خواهیم، مادامی که ترامپ در تصمیم خود مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بر نگشته است از دیدار با او خودداری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما