شناسهٔ خبر: 22891359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گاز گرفتگی و حادثه رانندگی در اصفهان 17 نفر را روانه بیمارستان کرد

سه حادثه جداگانه و پی درپی استنشاق گاز منوکسیدکربن در رهنان اصفهان، شهرضا و شاهین شهر و یک حادثه رانندگی در دیزیچه روز پنجشنبه 17 نفر را راهی بیمارستان کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان پنجشنبه شب گفت: در حادثه اول به علت روشن بودن پیک نیک داخل یک کارگاه در علی آباد واقع در محور دهاقان- شهرضا دو مرد 28 و 30 ساله مسموم شدند که پس از اکسیژن درمانی به مرکز درمانی صاحب الزمان (عج) شهرضا منتقل شدند.

وی درباره حادثه دیگری که ساعت 16 و 6 دقیقه امروز در خیابان مطهری رهنان اصفهان رخ داد گفت : در این حادثه نیز به دلیل انتشار گاز سمی منوکسیدکربن از آبگرمکن دیواری 3 زن و یک کودک مسموم و به بیمارستان عیسی بن مریم (س) منتقل شدند.
غفور راستین همچنین اضافه کرد: در سومین حادثه، مسمومیت با منوکسیدکربن منتشر شده از بخاری در منزل مسکونی در خیابان شیخ فضل الله نوری شاهین شهر پنج نفر شامل یک مرد، یک زن و سه کودک دچار مسمومیت شدند که پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به مرکز درمانی گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.
وی اضافه در چهارمین حادثه، امروز پنجشنبه براثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پژو و سمند با یکدیگر در جاده دیزیچه به فولادشهر 7 نفر زخمی شدند.
دیزیچه شهری در بخش مرکزی شهرستان لنجان در 35 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان و 10 کیلومتری شرق زرین‌شهر در حاشیه رودخانه زاینده‌ رود واقع شده ‌است.
براساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی اصفهان، در 6 ماهه اول سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، 17 نفر (3 زن و 14 مرد ) بوده اند این امار در مدت مشابه سال قبل که این تعداد 15 نفر بوده است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان پیش از این گفته بود: در سال گذشته 380 نفر در اصفهان دچار مسمومیت با منوکسید کربن شدند که 26 مورد آنها منجر به فوت شد.
هرساله با آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا میزان مسمومیت ها با گاز منوکسیدکربن افزایش می یابد و برخلاف آموزش ها و هشدارهای مکرر آتش نشانی و اورژانس همچنان شاهد استفاده وسایل گرمایشی غیراستاندارد و بی احتیاطی در زمینه استفاده و نصب اینگونه وسایل در منازل، کارگاه ها و یا خودروهای سبک و سنگین هستیم.
با شروع فصل سرما مهمترین اقدام بررسی و کنترل راه خروج گاز حاصل سوختن بوسیله بخاری است.
مونوکسید کربن یا همان کربن مونواکسید(Carbon monoxide) نام یک گاز بی ‌بو، بی‌ رنگ و بی‌ طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن ایجاد می شود./ ایرنا 

 

نظر شما