شناسهٔ خبر: 22891049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سناتور سندرز خواستار کناره گیری ترامپ از ریاست جمهوری شد

خبرگزاری میزان- «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست از مقام خود کناره گیری کند.

صاحب‌خبر -

سناتور سندرز خواستار کناره گیری ترامپ از ریاست جمهوری شدبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، در پی سریال استعفاهای اعضای کنگره آمریکا به دلیل رسوایی های اخلاقی، سناتور سندرز در توئیتی ترامپ را به کناره گیری از ریاست جمهوری دعوت کرد.

به دنبال استعفای سه تن از اعضای کنگره آمریکا در پی رسوایی های اخلاقی، «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست از مقام خود کناره گیری کند.


سندرز در پیامی توئیتری با اشاره به فایلی صوتی از سخنان ترامپ درباره سوء رفتارش با زنان، نوشت: رئیس جمهوری داریم که در نواری تایید کرد که به زنان تجاوز کرده است.


سندرز افزود: امیدوارم که او به آنچه در حال روی دادن است توجه کند و به استعفا فکر کند.
سریال رسوایی های اخلاقی سیاستمداران آمریکایی همچنان ادامه دارد و ظرف هفته گذشته سه تن از اعضای کنگره این کشور اعلام استعفا کرده اند.


سه شنبه گذشته «جان کانیرز» با سابقه ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از روبه رو شدن با اتهام های مشابه استعفای خود را اعلام کرد.


«ال فرانکن» سناتور دمکرات نیز پنجشنبه شب تحت فشار افکار عمومی و هم حزبی های خود اعلام کرد که ظرف چند هفته از سنا کناره گیری خواهد کرد.


همچنین «ترنت فرنکس» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا پس از تهدید کمیته اخلاقی این مجلس به تحقیق درباره اتهامات او، اعلام کرد تا دو ماه دیگر از مقام خود استعفا خواهد کرد.


سناتو فرانکن نیز در سخنرانی خود در صحن مجلس سنای آمریکا به فایل سخنان ترامپ درباره رفتارهای نامناسبش با زنان اشاره کرد.


او گفت: طنز ماجرا اینجا است، من در حالی کناره گیری می کنم که مردی که درباره تاریخ تجاوزهای جنسی خود در نوار بلوف می زد در کاخ سفید نشسته است.


فرانکن همچنین به «مور» اشاره کرد و افزود: مردی که بارها دختران جوان را شکار کرده است با حمایت کامل از سوی حزب خود (جمهوریخواه) برای پیروزی در انتخابات سنا مبارزه می کند.


«روی مور» نامزد جمهوریخواه سناتوری از ایالت آلابامای آمریکا از سوی سه زن متهم به سوء رفتار و آزار جنسی شده و با وجود انتقادات گسترده حتی از سوی هم حزبی هایش، به شدت مورد حمایت ترامپ است.

 

انتهای پیام/

نظر شما