شناسهٔ خبر: 22890849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابراز بی اطلاعی کاخ سفید از قصد سایر کشورها برای پیروی از ترامپ!

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی تازه مدعی شد که از قصد سایر کشورها برای پیروی از تصمیم جنجالی ترامپ در شناسایی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اطلاعی ندارد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد که «از قصد و برنامه سایر کشورهای جهان برای پیروی از تصمیم جنجالی رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد».

سخنگوی کاخ سفید با «شجاعانه و جسورانه» خواندن تصمیم ترامپ به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گفت: «مطمئن نیستم هیچ کشوری بخواهد به این زودی ها از تصمیم آمریکا دنباله روی کند. البته منظور من این نیست هیچ کشوری این کار را نخواهد کرد ، من از آن اطلاعی ندارم».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود بیت المقدس را رسماً به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وی در این سخنرانی تأکید کرد: «من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: «ما به دنبال توافقی عالی هستیم که هم به سود اسرائیلی ها باشد و هم به سود فلسطینیان و آمریکا از طرح دو دولت حمایت می کند؛ در صورتی که هر دو گروه نیز نسبت به آن به توافق برسند».

نظر شما