شناسهٔ خبر: 22890738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محسن رضایی: تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی توهین به اسلام است

قشم - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار رئیس جمهوری آمریکا درباره تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی نمونه روشنی از بغض، کینه و دشمنی غرب علیه جهان اسلام و توهین و تحقیر مسلمانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن رضایی شامگاه پنجشنبه در همایش «عمل در سایه وحدت» در قشم افزود: اگر چه ترامپ آدم بد دهنی است اما کسانی که برنامه های او را طراحی می کنند به قصد توهین به مسلمانان زمان جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) را برای تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی انتخاب کردند.
ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعدازظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.
رضایی در ادامه افزود: اعمال تغییر پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به قدری غیر قابل تفسیر و بدون تحلیل است که حتی سران اروپا نیز در برابر آن موضع گرفتند.
وی تصریح کرد: البته موضع گیری مسئولان اروپایی واقعی نیست بلکه آنان نگران بازار نفت هستند که مبادا مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و بازار نفت دچار نوسان شود.
دبیر مجع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنی های آشکار و پنهان امروز غرب علیه جهان اسلام در امتداد همان جنگ های صلیبی است که بعد از جنگ جهانی دوم به شیوه های مختلف از کشورهای اسلامی انتقام می گیرند.
وی اذعان کرد: اگر چه حتی برخی روشنفکران در کشور نمی پذیرند اما باید اذعان کرد غرب در جهان سیاست 2 گانه دارد و رفتار واحدی را پیگیری نمی کند.

** از رفتار مسئولان آمریکایی نوعی کینه و انتقام کشی مشاهده می شود
محسن رضایی در ادامه سخنان خود گفت: از رفتار مسئولان آمریکایی و حتی اروپا نوعی کینه و انتقام کشی مشاهده می شود و جهان اسلام را برای نوکری و بردگی خود می خواهند.
وی ادامه داد: استکبار غربی حتی به نوکران خود رحم نمی کند و سرنوشت شوم شاه معدوم ایران و صدام در انتظار سردمداران کشورهایی است که برای غرب نوکری می کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسلمانان در شرایط حاضر هیچ راهی جز قیام علیه اسرائیل و آمریکا ندارند و ایران اسلامی این قیام را شروع کرد و هم اکنون در برابر آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ایستاده است.
رضایی گفت: وضعیت موجود در منطقه نتیجه مماشات برخی کشورهای اسلامی با آمریکاست و از این رو مسلمانان برای احیاء عظمت و شکوه از دست رفته جهان اسلام در قرن های گذشته باید به سمت وحدت روی آورند.

** دولت های منطقه باید در برابر توهین آمریکا برخورد قاطعانه داشته باشند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت های منطقه باید در برابر توهین آمریکا قاطعانه برخورد کنند و به هرشیوه ممکن از قطع رابطه با آمریکا تا قطع یا کاهش صادرات نفت به غرب عکس العمل نشان دهند.
وی گفت: امروز روز قیام است و مسلمانان باید تا عقب نشینی ترامپ از موضع خود به قیام خود ادامه دهند که اگر چنین شود پیشرفت بزرگی برای جهان اسلام رقم می خورد.
رضایی افزود: در پس این توهین ترامپ توطئه ای است که اگر امریکا از آن عقب نشینی نکند سرنوشت تلخی در انتظار جهان اسلام است.
وی ادامه داد: جهان اسلام هم اکنون در موقعیت حیاتی و کلیدی قرار دارد و رهبران جهان اسلام باید این موقعیت را بشناسند و نهضتی برای وحدت مسلمانان ایجاد کنند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: علمای اهل سنت و شیعه در ایران می توانند این نهضت بزرگ را پرچم داری کنند و به پشتوانه رهبر معظم انقلاب، محور این قیام قرار بگیرند.
7500
انتشار: حسین آزاد منجیری

انتهای پیام /*

نظر شما