شناسهٔ خبر: 22890716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: رفع موانع سرمایه گذاری اولویت مدیران ارشد استان است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رفع موانع سرمایه گذاری اولویت مدیریت عالی و فرمانداران استان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان سامان تاکید کرد: رفع موانع سرمایه گذاری، کاهش روند پاسخ دهی به استعلامات و جذب سرمایه گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی به عنوان اصلی ترین راهکار تسریع در روند توسعه ای استان و این شهرستان محسوب می شود.
وی افزود: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی جزو مهمترین نیازهای شهرستان سامان است.
عباسی تصریح کرد: شناسایی و اولویت بندی نیازهای های سرمایه گذاری شهرستان سامان به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
وی یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای درآمد روستائیان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و از عوامل مهم جلوگیری از مهاجرت های بی رویه است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جمع آوری سرمایه های خرد و استفاده از توان بالای بخش خصوصی می تواند در رونق اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه موثر باشد.
وی گفت: دو سنگ شکن فعال در ورودی سامان مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا ایجاد کرده که باید به آن ها تذکر داده شود، ضمن آنکه نصب فیلترهای استاندارد به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی هوا بایستی از سوی مالکان این سنگ شکن ها در دستور کار قرار گیرد، در غیر این صورت باید نسبت به جابه جایی و انتقال این واحدها اقدام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای حذف نقاط حادثه خیز شهرستان سامان سال آینده اعتبارات لازم از محل مدیریت بحران استان اختصاص می یابد.
وی گفت: انجام فعالیت های حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی، افزایش تولید محصولات ارگانیک، راه اندازی بازارچه های سنتی، احداث هتل های سنتی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری سنتی باید در دستور کار مسئولان باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تکمیل عملیات زیربنایی سایت اداری شهرستان سامان و انتقال دستگاه های اجرایی این شهرستان در مکانی مشخص باید انجام شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آب، گردشگری، کشاورزی و راه های ارتباطی از مهمترین مزیت ها و محورهای اصلی توسعه بخش های مختلف شهرستان سامان است.
اردشیر نوریان تصریح کرد: بنابر مصوبه هیات دولت در سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری مبنی بر تبدیل این استان به قطب گردشگری، اما این مهم نیاز به زیرساخت های فنی دارد.
وی یادآور شد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان سامان بوده که این موضوع اکنون به مصیبتی برای مردم این شهرستان تبدیل شده و میانگین توقف مسافران و گردشگران را به علت نبود زیرساخت های لازم کم کرده است.
نوریان اظهار کرد: بسیاری از طرح های شهرستان سامان به خاطر برخی لابی ها متوقف شده و خسارت های فراوانی را بر مردم این شهرستان تحمیل کرده است.
وی گفت: هم اینک بسیاری از مناطق شهرستان سامان آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ندارند و سلامت مردم را تهدید می کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم روستاهای شهرستان سامان از نحوه واگذاری های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلایه مند هستند.
وی افزود: ترمیم راه های ارتباطی، اتصال جاده ای به شهرستان های همجوار، تکمیل جاده چهار خطه شهرکرد – سامان و احداث راه ارتباطی هوره – قلعه موسی خان از توابع استان اصفهان به طول 12 کیلومتر از مهمترین خواسته های مردم شهرستان سامان محسوب می شود.
نوریان تصریح کرد: اراده بین مسئولان شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری و مدیران جهاد کشاورزی استان برای رفع مشکلات آب بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.
در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح ها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه شهرستان سامان مطالبی را ارائه کردند.
سامان در 16 کیلومتری شهرکرد واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021

انتهای پیام /*

نظر شما