شناسهٔ خبر: 22890674 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛

العنانی: طرح تمدن تنها یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است

خبرگزاری شبستان: مشاور نخست وزیر اردن گفت: طرح تمدن تنها یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است و باید مقدمات آن را فراهم کنیم تا جوانان براساس فرهنگ اسلامی رشد و تربیت شوند، اگر تربیت ما اسلامی باشد مسلما در برابر این چالش‌های ایستادگی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر جواد العنانی مشاور نخست وزیر اردن شامگاه پنج‌شنبه(16آذرماه) در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به سبب برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اظهار داشت: افتخار ما این است که توانستیم با مقام معظم رهبری دیداری داشته باشیم و به شخصیت والای ایشان پی ببریم و ایشان گنجینه‌ای برای امت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: بنده با حضور در این کنفرانس متوجه شدم امت اسلامی اگر بخواهد حرکت کند ظرفیت‌های عظیمی دارد. در دنیا بیش از یک میلیارد نفر مسلمان داریم و سالانه چند میلیون نفر بر این تعداد افزوده می‌شود به همین دلیل معتقدم در آینده تعداد مسلمانان از همه بیشتر می‌شود.

العنانی تاکید کرد: امت اسلامی یک امت جوان است، اسلام دین کاملی است و هر چند اسلام هراسی و توطئه علیه این دین وجود دارد ولی آینده روشن برای مسلمانان است، البته برای این که نشان دهیم تمدن اسلامی دارای برنامه کاملی است باید با تمام توان وارد میدان شویم.

مشاور نخست وزیر اردن یادآور شد: طرح تمدن تنها یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است و باید مقدمات آن را فراهم کنیم تا جوانان براساس فرهنگ اسلامی رشد و تربیت شوند،اگر تربیت ما اسلامی باشد مسلما در برابر این چالش‌های ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: باید ببینیم چه چیزی سبب تضعیف تمدن اسلامی می‌شود، طی 80 سال گذشته اسرائیل با روش‌های مختلف مردم را ترساند، جنایات اسرائیلی‌ها در قبال فلسطینی‌ها همانند جنایت داعش است ولی با وجود این همه مسلمان چرا اسرائیل به خود اجازه می‌دهد شعار نیل تا فرات را مطرح می‌کند؟ ما با اسرائیل مرز مشترک داریم.

العنانی ابراز داشت: خیلی‌ها نیز توقع دارند ما به عنوان جبهه مقدم در برابر اسرائیل بایستیم ولی باید کشورها دیگر به ما نیز کمک کنند، ما در روش و اسلوب خود همواره معتدل بودیم.

 

مشاور نخست وزیر اردن تصریح کرد: شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مسلمانان خوب نیست، متأسفانه بالاترین درصد فقر و مهاجرت برای مسلمانان است و ثروت‌های مسلمانان به هدر می‌رود، ما باید دشمنان را بترسانیم و به دنبال طرحی باشیم که ما را از هر جهتی آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید اسلام را همانند شرایط فعلی جهان شمول کنیم، مسلمانان باید بدانند براساس تمدنی که دارند چه اقدامی را باید انجام دهند، مسلمانان باید در علوم مختلف تبحر داشته باشند چون سرچشمه تمامی این علوم از مسلمانان است.

العنانی در پایان گفت: اسلام دارای تمدن غنی است ولی چرا دیگران باید فناوری را تولید کنند؟ ما آن چه اسلام به ارمغان آورده را فراموش کردیم. باید به خویشتن بازگردیم.

نظر شما